Senaste nytt

Hjälp flygresa Stockholm<->Nya Zeeland

Sillo

Ny medlem
Hej, det känns som jag letat efter någon resa liknande under ett bra tag nu, men jag har väldigt svårt att hitta något då vi har en lite tight budget för den här typen av resa. Vi har tänkt flyga till Nya Zeeland runt December/Januari. Funderat kring efter blackouten för julen, sett att olika flygbolags blackout på reor slutar runt 13 januari. Så har kollat mycket på datumen 13Jan-1feb. Det känns dock som det är väldigt svårt att hitta och då jag är rätt ny på att leta dessa typer av resor tänkte jag höra mig för om det finns någon vänlig person här på forumet som kanske har lite mer lycka att hitta en sådan här resa än vad jag har!

Tack på förhand!
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Nya Zeeland (Auckland/Wellington/Christchurch)
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan December-Januari
  • När vill/behöver du komma hem? December-Januari
  • Hur länge vill du vara borta? Max under 3 arbetsveckor
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga preferenser
  • Vad är din budget? (per person) 8,000
  • Vad är det viktigaste för dig? Total restid som max ligger runt 30h.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

För att komma under 30h så måste du nog flyga via BKK/SIN/HKG.
Jag hittade Air China för 6.800 via PEK, 18 dygn 1/1 - 19/1 men 36h reslängd dit och 32h hem.
Kan du salta notan lite så bör du kunna hitta Singapore Airlines som är mycket bättre ekonomiklass för kring 9.500

Prova sök på Matrix - ITA Software by Google

ARN-AKL
kryssa i [x] See calendar of lowest fares
Departing DEC-15-2017
and a month later
Length of stay: 15-21 nights

Singapore airlines har ibland kampanjer i Premium ekonomi för några tusenlappar till.

8855 kr per person 3-23 januari. Hittar inget billigare än så under december/januari med Singapore Airlines.
Går att få ner priset med någon hundralapp om man kan tänka sig lägga på några timmar på hemresan.

Attachments

• arn-akl.png
    arn-akl.png
    270,1 KB · Visningar: 272
Problemet med din budget är att du är sent ute för billigaste biljetter och vill åka över absoluta högsäsongen. Har du tur kommer någon rea som får ner priset (Qatar brukar vara bra på det).

Det finns inte jättemånga alternativ under 30h men du har fått några förslag ovan. Problemet med att boka Qatar är att det blir en 17h flight i economy, det är riktigt långt.

Personligen tycker jag allt under 10k är bra priser under denna tid på året, även om det går att komma ner långt under den gränsen också.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för alla förslag! Jag får kanske försöka salta notan så det landar på ungefär 10,000kr per person i så fall. Problemet var att jag först tänkt åka över jul och att jag var för långsam på dom biljetterna, när jag även började kolla på januari så var det för sent även för dom biljetterna. Just singapore airlines med mellanlandning i moskva har jag förstått kan vara riktigt jobbigt för dom i ekonomiklass, men har jag en tight budget så ska jag inte vara kräsen.

En rea på Qatar vore toppen som palmen nämner, men jag vet inte heller hur länge jag vågar vänta. Ska gå igenom alternativen ikväll så får jag se vad vi känner blir bäst.

Jag vill även tillägga att priset på air china lockar, trots 36h reslängd dit och 32h hem. Om jag skulle få för mig att boka dessa biljetter känns det ju dock som att det bästa är att kontakta dom direkt, är detta möjligt eller måste jag gå genom en resebyrå?

Jag vill även tillägga att priset på air china lockar, trots 36h reslängd dit och 32h hem. Om jag skulle få för mig att boka dessa biljetter känns det ju dock som att det bästa är att kontakta dom direkt, är detta möjligt eller måste jag gå genom en resebyrå?
Boka ALDRIG genom en resebyrå om du kan undvika det. De flesta biljetter går att boka genom flygbolagens egna hemsidor.

De bör du boka direkt på Air Chinas hemsida. Finns flera datum med dessa priser på ca 6.800 t o r per person.
Bokningsklassen blir L vilken ger 25% av flugna miles till Eurobonus.

I Peking så hinner ni med en tur till Kinesiska muren på ditresan (14h bytestid) går bra med visa free 72h transit.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen