Senaste nytt

Hjälp! Flight avbokad med 14 dagar kvar

Hej!

Har en SAS bonusresa bokad för 2 vuxna och 2 barn som är som följer
29/6:
LH Stockholm-Munchen
LH München-Montreal

retur 6/8 Halifax-Toronto-Stockholm

Idag fick jag reda på att flighten München-Montreal blivit inställd och ej finns med i min bokning längre. Efter två samtal med SAS är det som att banka huvudet i väggen. De erbjuder inget alternativ och säger att det inte finns nån lösning alls. Jag tror att anledning till att den är borta är för att den nu flygs av Eurowings och därför finns inga bonusbiljetter. De säger att de kontaktat mig 2/6 och 10/6 men det har de inte gjort.

Nån som har bra förslag på vad jag ska göra? Finns det nåt alternativ ni kan hitta 29/6 eller nån dag innan/efter?

Kan även tänka mig att flyga till Toronto, Ottawa eller andra städer i Ontario, Quebec.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

SAS kan ibland trolla fram nya platser på sina egna flyg, men är det inte SAS (utan Star Alliance, som typ Lufthansa) och det inte finns andra bonusresor är det nog mer eller mindre kört.

Så det gäller att vara kreativ och hitta alternativ där det finns resor. Även outside the box, dvs annan routing, andra dagar, andra orter…

Sitter lite illa till för att leta konkreta alternativ.

Denna kanske?
upload_2022-6-15_10-5-49.png

Stämmer att detta inte är något sas ska lösa. Enligt EU261/2004 är det utförande bolag som ska boka om er.
Tyvärr är nog analysen korrekt att det beror på att det ändrats från Lufthansa. Ska sas kunna ändra detta måste det finnas awards tyvärr.

Som andra sagt, här gäller det att vara extremt flexibel i era val med vart ni åker och när, men det borde gå att hitta något i ekonomi kan man tycka till någon stad någorlunda nära på att någorlunda samma dag.

Toppen