Senaste nytt

Hjälp för flygallians

nota bene

Medlem
För dig är *A och Eurobonus med Amex Elite det enda sättet jag tror att du har en rimlig chans att komma upp i ett guldkort.


För din kusin är nog United i *A eller AA inom Oneworld (möjligen BA). Skulle tippa på att ett distansbaserat program med ok intjäning i ekonomiklass är ett bra alternativ, och då är AA definitivt en möjlighet, och United tror jag fortfarande är ok.
 

agehall

Medlem
Om nu målet är att tjäna poäng och kunna utnyttja dessa för att resa bättre på vissa resor så är SAS Eurobonus samt ett AmEx Elite (och ev lite andra kort) det smartaste. Jag har svårt att se att det inte skulle gå att hitta konkurrenskraftiga priser med Star Alliance på alla de sträckor som nämnts.
 

olo

Medlem
För din kusin är nog United i *A eller American Airlines inom Oneworld (möjligen British Airways). Skulle tippa på att ett distansbaserat program med ok intjäning i ekonomiklass är ett bra alternativ, och då är American Airlines definitivt en möjlighet, och United tror jag fortfarande är ok.
Det finns en poäng att välja samma allians, om era resor till Mellanöstern sker tillsammans. Om den ena av når status kan den personen gästa den andre av er. Det förutsätter att ni reser med bolag inom samma allians. Det kan även ge andra fördelar som att ni kan resa med samma flyg ut från ex. Teheran - utan att behöva välja olika bara för att vara er allians trogen.
 
Toppen