Bryant
Medlem
Hej!
Jag behöver era kloka hjärnor. Sitter och planerar en veckas flygning mellan Stockholm och Asien t/r och har fastnat. Min resa ser ut som följer hittills.. ARN-CPH-MXP-FCO-NRT-BKK-HKG... Jag har slut på tankar hur jag ska ta mig från HKG till ARN den 16 alt 17/1. Det enkla är ju att köpa en enkel biljett mellan HKG - ARN , men det är sista utvägen.
Jag har 12050 United miles, 13000 AA miles, dessa räcker inte långt men det går ju att köpa points. Något jag funderat på är att ta mig med 17500 United miles HKG-ICN-BKK-DAC, men jag hittar ingen i oneworld som jag kan fortsätta DAC-ARN med. Alternativet till denna routing är att ta mig till BOM(25000 unired miles) för att därifrån flyga BA First för 40000 p.
En annan tanke är att ta mig från HKG/BKK till DXB eller MLE för att därifrån flyga vidare... men jag har som sagt fastnat.
Sen vill jag att det ska bli så "billigt" som möjligt , så eco är inte något problem då det är så jag reser 98% av mina resor. De datum som är aktuella är avresa HKG 16 eller 17/1.
Jag behöver era kloka hjärnor. Sitter och planerar en veckas flygning mellan Stockholm och Asien t/r och har fastnat. Min resa ser ut som följer hittills.. ARN-CPH-MXP-FCO-NRT-BKK-HKG... Jag har slut på tankar hur jag ska ta mig från HKG till ARN den 16 alt 17/1. Det enkla är ju att köpa en enkel biljett mellan HKG - ARN , men det är sista utvägen.
Jag har 12050 United miles, 13000 AA miles, dessa räcker inte långt men det går ju att köpa points. Något jag funderat på är att ta mig med 17500 United miles HKG-ICN-BKK-DAC, men jag hittar ingen i oneworld som jag kan fortsätta DAC-ARN med. Alternativet till denna routing är att ta mig till BOM(25000 unired miles) för att därifrån flyga BA First för 40000 p.
En annan tanke är att ta mig från HKG/BKK till DXB eller MLE för att därifrån flyga vidare... men jag har som sagt fastnat.
Sen vill jag att det ska bli så "billigt" som möjligt , så eco är inte något problem då det är så jag reser 98% av mina resor. De datum som är aktuella är avresa HKG 16 eller 17/1.