Senaste nytt

Hjälp att tänka - Sas Premius eller buda till Business Tokyo?

Hej,

Behöver lite hjälp att tänka av er proffs. Familjen är lite sugen på Japan nu i närtid. Finns gott om ekonomiplatser från CPH till Toyko och även hygglig tillgänglighet i SAS plus. Men möjligheten att själva bestämma datum som passar är givetvis större i ekonomi.

Frågan jag ställer mig och gärna tar input på:
(Ekonomi undviker vi gärna!)

1. Boka Plus trots sämre datum för oss?
2. Tänker de borde finnas goda möjligheter att uppgradera via poäng till Business?
3. Vad ish kostar poänguppgradering från ekonomi till Premium?

3 st 2 för 1 samt ca. 750 000 eurobonus poäng.

känner till vädret i Tokyo och ingenting som skrämmer oss. Särskilt när man vet att en stenkall Asahi smakar extra gott i värmen!

Jag tänker såhär. Poängskillnaden från eco till plus är relativt liten, och väl värd det mervärde man får. Är man OK med de datum som det finns plus så skulle jag ta det. Om man absolut måste åka andra datum så får man vackert sätta sig längst bak.

Poänguppgradering till business tror jag inte på, till Tokyo går flygen fulla i business.

1. Du vet själv bäst om du finner det värt att "betala" för plus eller ej. Själv skulle jag absolut ta plus på nattflyget men ekonomi ok på dagflyget.
2.Jag är inte lika övertygad som du. Jag försökte buda plus->affärsklass i höstas båda hållen, och det fanns endast få platser tillgängliga, mina EBD-bud på 45t ut och 27t hem gick inte igenom (men andra har förstås lyckats).
3. Se om du kan hitta rapporter i rapportera-tråden

Dina vouchers är irrelevanta!
Tokyo Business går fullt mer eller mindre varje avgång, så att kunna uppgradera är ett långskott oavsett vad och när på året.

Toppen