Senaste nytt

Hjälp att söka "kreativt" (novis...) i ett försök att hitta passande Swiss inom Europa

Volatyle

Medlem
Jag har fått lite mersmak att flyga business class med Swiss inom Europa med mina 2-4-1 vouchers. Vet att det är mer vettigt att använda dom på long haul men begränsningar med små barn etc gör det svårt för oss att få barnvakt längre än ett par dagar och då passar europeiska resmål utmärkt.

Att nämnas bör, att jag alltid avgår från GOT.

Lyckades egentligen av en ren slump hitta en resa till Budapest som passar utmärkt med Swiss där ett Swissflyg avgår 09:30 från GOT och "passar in" i ZRH vidare till Budapest med bara en timmes väntan.

Nu tänkte jag utnyttja nästa award till en vinterweekendresa för mig och sambon och skulle vilja hitta specifikt resmål som avgår från ZRH och passar ihop med det morgonflyg som avgår från GOT i samma anda likt Budapestresan.

Har gjort lite manuella sökningar och noterar t.ex att GOT->ZRH-flyget inte går alla dagar, utan bara vissa. Sen är det också svårt att veta vad som går från ZRH vidare till nån stad i Europa som passar in med detta ankommande flyg.

Inser efter en del stökande att detta inte blir hållbart manuellt. Så, ni som är experter på området här. Hur gör jag för att bena ut vilka dagar morgonflyget med Swiss går från GOT->ZRH samt vilka resmål som kan "passa" in från ZRH tidsmässigt? Är öppen för i stort sett hela Europa, öst som väst - men det får som nämnt inte vara allt för lång restid då vi håller oss till korta reslängder överlag. Budapest är t.ex ett bra exempel på den ramen vi tittar inom.

Vol

Kul! Om vi tittar på destinationer med ”full service” inkl varm mat så är min erfarenhet Aten, Lissabon, Porto samt Malaga (gissar jag) och Madrid. Alla trevliga ställen.

Dock kommer du dit för under 4.000kr i business så det blir dålig utväxling.

Andra trevliga destinationer: Nice, Neapel och Barcelona där jag har använt Swiss. Ingen varm mat.

Swiss är Lufthansagruppens guldkorn i mitt tycke. Både min son och överraskande nog fru håller med

För att hitta vilka dagar som trafikeras mellan 2 orter kan du använda flightmapper.net och klicka på flight search.
då får du följande resultat:

Screen Shot 2021-10-12 at 11.35.06.png

Screen Shot 2021-10-12 at 11.36.29.png

Kul! Om vi tittar på destinationer med ”full service” inkl varm mat så är min erfarenhet Aten, Lissabon, Porto samt Malaga (gissar jag) och Madrid. Alla trevliga ställen.

Dock kommer du dit för under 4.000kr i business så det blir dålig utväxling.

Andra trevliga destinationer: Nice, Neapel och Barcelona där jag har använt Swiss. Ingen varm mat.

Swiss är Lufthansagruppens guldkorn i mitt tycke. Både min son och överraskande nog fru håller med

Tack! Med varm/mat full service menar du dessa destinationer med avgång från ZRH? Frågar därför märker att ibland förutsätter stockholmarna att alla avgår från ARN ;)

Är det månne 2h som är gränsen? Noterar att t.ex Porto ligger 2h 5m från Zurich och där ligger ett helt perfekt flyg vid 11 som skulle matcha morgonflyget med 1h marginal. Bara varit i Lissabon, är synnerligen nyfiken på Porto!

V

Tack! Med varm/mat full service menar du dessa destinationer med avgång från ZRH? Frågar därför märker att ibland förutsätter stockholmarna att alla avgår från ARN ;)

Är det månne 2h som är gränsen? Noterar att t.ex Porto ligger 2h 5m från Zurich och där ligger ett helt perfekt flyg vid 11 som skulle matcha morgonflyget med 1h marginal. Bara varit i Lissabon, är synnerligen nyfiken på Porto!

V

Jag menar från ZRH. ARN-ZRH har varmmat på 2 av 3 avgångar normalt sätt, men i detta fall tänkte jag bara på ZRH-XXX. Sen vill man också åka någonstans trevligt! Själv är nog Porto mitt nästa mål med Swiss/Lufthansa.

Jag menar från ZRH. ARN-ZRH har varmmat på 2 av 3 avgångar normalt sätt, men i detta fall tänkte jag bara på ZRH-XXX. Sen vill man också åka någonstans trevligt! Själv är nog Porto mitt nästa mål med Swiss/Lufthansa.

Intressant! Helt klart något jag ska kika på. Kanske får bli höstresa istället för vinterresa då (noterar att morgonflygen med Swiss börjar gå först i september 2022) - dock hittar jag bara GOT->ZRH->OPO via Swiss egen sida. Söker jag samma dagar med United sökfunktion får jag inte upp några swissflyg alls... Kanske är för långt fram i tid helt enkelt?

V

Toppen