Senaste nytt

Hjälp att räkna ut Tier Points på en bokning

Gått några år sedan denna tråd startades.
Ny resa ny fråga.
Jag skall till SFO och har följande allternativ och som måste bokas på AA nummer och min fråga kommer detta att ge lika många TP till BA?
Alternativ 1
ARN-HEL-JFK-SFO-JFK-HEL-ARN
Alternativ 2
ARN-LHR-JFK-SFO-JFK-LHR-ARN

För att slippa svara på varför jag måste boka på AA så kommer svaret här, jag har fått köpa AA voucher värde 12500 SEK för 5000 SEK behöver inte betala före resan är bokad och OK
Behöver 600 TP för att få tillbaka mitt BA guld, och var för det?
Jo det är pinsamt att behöva bli inbjuden till GF!

Eftersom du inte skriver något antar jag att du flyger i ekonomi.
Nej det skiljer, H ger t.ex mycket färre TP med AA än BA

Men det det är ju bara att använda räknaren på ba.com British Airways - Login och räkna själv

Förlåt det är i C

C finns inte med AA

C.jpg

Det är i Businessclass.
Ja, jeg skjønte du mente business når du skrev C:) Hvis du har Bronze eller høyere status på BA så får du ekstra Avios når du flyr på en BA eller AA marketed flight nummer. Flyr du på AY f. eks så får du ikke de ekstra Avios poengene. Men Tier Points er de samme uansett. God tur og lykke til med sølvkortet! Jeg er på vei til Miami nå på min egen TP tur.

Kära medlemmar .
Har bokat dessa flyg inom usa
American airlines 4670 Philadelphia - columbus operated by republic airways as american eagle I klass

American airlines 3534 columbus - Chicago operated by envoy air as american eagle I klass

American airlines 3204 chicago- Nashville operated by skywest airlines as american eagle I klass

American airlines 2363 Nashville- Dallas R klass
American airlines 706 Dallas- Denver R klass

Har konto på British airways ( är blue ) o lagt till mitt nr men det verkar inte ge nåt med American eagle på mina 3 flygningar enligt British airways hemsida . Ska man öppna ett konto på American airlines o få poäng på dessa flygningar som görs av american eagle? Tips o råd mottages

Kära medlemmar .
Har bokat dessa flyg inom usa
American airlines 4670 Philadelphia - columbus operated by republic airways as american eagle I klass

American airlines 3534 columbus - Chicago operated by envoy air as american eagle I klass

American airlines 3204 chicago- Nashville operated by skywest airlines as american eagle I klass

American airlines 2363 Nashville- Dallas R klass
American airlines 706 Dallas- Denver R klass

Har konto på British airways ( är blue ) o lagt till mitt nr men det verkar inte ge nåt med American eagle på mina 3 flygningar enligt British airways hemsida . Ska man öppna ett konto på American airlines o få poäng på dessa flygningar som görs av american eagle? Tips o råd mottages

Alla dina segment är under 2.000 Miles så dessa ger 40 Tier Points per sträcka. 5 x 40 = 200. Glöm inte att du behöver 4 segment på Iberia eller British Airways för Silver eller Guld.

Alla dina segment är under 2.000 Miles så dessa ger 40 Tier Points per sträcka. 5 x 40 = 200. Glöm inte att du behöver 4 segment på Iberia eller British Airways för Silver eller Guld.

Så alla dessa flyg räknas som american airlines flyg . Är blue så nästa steg är brons så det är la 2 flyg med British airways eller Iberia ? Tack så mycket för svar Senator

Toppen