Senaste nytt

Hjälp att hitta resa till cancun

PP4EH

Medlem
Hejsan alla, jag har en resa bokad med 130K poäng för mig och frugan från GOT till Cancun 22a jan till 10e feb.
Nu visar det sig att man har fått till en uppgradering på jobbet och ska starta typkurs på en ny kärra den 3e feb.
Så hela semester är skrot.
Jag behöver hjälp att hitta följande enligt mallen nedan:

• Varifrån vill du börja din resa? GOT/CPH/OSL ( i den ordningen)
  • Var är din destination? Cancun/Havana ( i den ordningen)
  • När vill/behöver du resa ut? 15-20e Januari
  • När vill/behöver du komma hem? Hemma i GOT senast 2a Feb
  • Hur länge vill du vara borta? Minst 13-15 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 st
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar, men helst inget stopp i USA, för jag vill inte bli av med mina hundratals cigarrer som jag ska ha med mig hem från Cuba.
  • Vad är din budget? 160.000 eurbonus poäng och en amex 4-2-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Vore skoj om man fick åka business eller first, så man får valuta för vouchern, finns gott om economy biljetter dessa datum som jag hittat själv.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Havana Cuba

Har nu fått ge upp och boka ekonomi för att det inte funnits något sätt att få till en business varesig från GOT, CPH eller OSL dessa datum.
Så vad tror ni är det kört för oss med business eller är det vanligt att det släpps fler stolar såhär nära inpå? Och vad är chanserna till uppgradering på lufthansa eller främst hos Air canada, jag bryr mig inte om europa leggarna vill helst åka business över altanten?
På tillbaka vägen är det United från EWR till FRA, hur ser det ut med uppgraderings chans på dessa flyg?.

Är EBG fyi ifall det har någon betydelse.

PS
Gäller extra baggage allowance som EBG på dessa star alliance poäng flygningar ?

Hej,

Jag vet inte hur tillgängligheten ser ut på dina datum, men den 28/1 åker jag och sambon till Cancún.

CPH-MUC (business)
MUC-MEX (business)
MEX-PTY (business)
PTY-CUN (business)

CUN-IAH (ekonomi)
IAH-FRA (business)
FRA-CPH (business)

Kolla dessa resvägar, inte alls omöjligt att det dyker upp tillgänglighet om det inte redan finns.

OT: Har du varit i Cancún tidigare? Vilket hotell blev det?

Hej,

Jag vet inte hur tillgängligheten ser ut på dina datum, men den 28/1 åker jag och sambon till Cancún.

CPH-MUC (business)
MUC-MEX (business)
MEX-PTY (business)
PTY-CUN (business)

CUN-IAH (ekonomi)
IAH-FRA (business)
FRA-CPH (business)

Kolla dessa resvägar, inte alls omöjligt att det dyker upp tillgänglighet om det inte redan finns.

OT: Har du varit i Cancún tidigare? Vilket hotell blev det?
Jag måste komma iväg mellan 17-19e Jan och vara tillbaks senast den 2a feb. Så det blir för kort resa ifall jag tar den du tog ut.
Hade ju en jäkla fin biljett bokad business hela vägen med Air Canada och raka vägen hem från Cancun till Istanbul - GOT men så fick jag en kurs på jobbet att delta i och måste vara hemma innan 3e, så hela fina resan gick åt skogen.
Jag hoppas verkligen det går att uppgradera på något vis, tveksamt om alla business stolar är upptagna.

PS
Första gången i cancun, det blev Paradisus Melia, sen åker vi över till Havanna där det blir Melia HAVANA, och så kikar jag på hotell just nu icke all inclusive i Cancun för dom resterande 3-4 nätterna innan vi åker hem.
Själv då vart hamnar ni?

Jag måste komma iväg mellan 17-19e Jan och vara tillbaks senast den 2a feb. Så det blir för kort resa ifall jag tar den du tog ut.
Hade ju en jäkla fin biljett bokad business hela vägen med Air Canada och raka vägen hem från Cancun till Istanbul - GOT men så fick jag en kurs på jobbet att delta i och måste vara hemma innan 3e, så hela fina resan gick åt skogen.
Jag hoppas verkligen det går att uppgradera på något vis, tveksamt om alla business stolar är upptagna.

PS
Första gången i cancun, det blev Paradisus Melia, sen åker vi över till Havanna där det blir Melia HAVANA, och så kikar jag på hotell just nu icke all inclusive i Cancun för dom resterande 3-4 nätterna innan vi åker hem.
Själv då vart hamnar ni?

nja, åker du den 17/1 så ser det dessutom ut att finnas tillgänglighet i first med Lufthansa ;)

17/1 MUC-MEX 22.15

Du är framme i cun ca 21.50 den 18/1.

jag bokade också först med Air Canada, men de flyttade min flight till 30/1 och då hade jag redan bokat hotell med ett ”black-friday” erbjudande, så var inte så sugen på att boka om det..

Till en början så hade jag faktiskt bokat havanna, men tyckte inte jag hittade något vettigt hotell, så bokade om till Cancún.
Blev LiveAqua som verkar få bra omdömen, till ett kanon pris under black friday :)

nja, åker du den 17/1 så ser det dessutom ut att finnas tillgänglighet i first med Lufthansa ;)

17/1 MUC-MEX 22.15

Du är framme i cun ca 21.50 den 18/1.

jag bokade också först med Air Canada, men de flyttade min flight till 30/1 och då hade jag redan bokat hotell med ett ”black-friday” erbjudande, så var inte så sugen på att boka om det..

Till en början så hade jag faktiskt bokat havanna, men tyckte inte jag hittade något vettigt hotell, så bokade om till Cancún.
Blev LiveAqua som verkar få bra omdömen, till ett kanon pris under black friday :)
Vart hitta du den resan 17e?

Tänk på att det måste vara en poäng resa, kör med amex 4-2-1 och Eurobonus poäng.

Jag fick en sjukt bra deal för att jag är melia gold member tack vare amex platinum, man kan boka 3 stays per år till 20% lägre pris.

Vart hitta du den resan 17e?

Tänk på att det måste vara en poäng resa, kör med amex 4-2-1 och Eurobonus poäng.

Jag fick en sjukt bra deal för att jag är melia gold member tack vare amex platinum, man kan boka 3 stays per år till 20% lägre pris.

awardfares visar tillgänglighet, det kan ju dock vara missvisande enligt senaste tidens problem med United/SAS tillgänglighet..

finns gott om lediga platser i business också :)

awardfares visar tillgänglighet, det kan ju dock vara missvisande enligt senaste tidens problem med United/SAS tillgänglighet..

finns gott om lediga platser i business också :)
Hur bokar man dessa då? Ringer man till vanliga SAS kundtjänst och anger flight nummer ? För sist när jag ringde dom så hittade dom inget. Verkar som att dom använder samma sökmotor som alla andra dvs star alliance bonusresor sidan på SAS.se.

Hur bokar man dessa då? Ringer man till vanliga SAS kundtjänst och anger flight nummer ? För sist när jag ringde dom så hittade dom inget. Verkar som att dom använder samma sökmotor som alla andra dvs star alliance bonusresor sidan på SAS.se.
Du ringer sas i Tallinn för att boka med voucher. Ring och se vad de hittar, eventuellt kan du ange vilka flighter du vill ha.

Hittar följande med Turkish och Copa Airlines. Turkish skall trafiker sträckan med sin 787-9 vilken jag inte testat än men kabinen ser riktigt trevlig ut, speciellt om ni åker två, Sätena E och F på udda nummer.

reviews/turkish-airlines-787-9-business/

Utresa:
GOT-IST (Ekonomi) 14/1 - TK1800
IST-PTY (Business) 15/1 - TK800 (1 stopp)
PTY-CUN (Business) 15/1 - CM270

Med 18 timmars stopp i Havanna (om du inte bokar CUN-HAV separat):
CUN-PTY-HAV (Business) 29/1 - CM354/CM246

Hemresa:
HAV-IST (Business) 30/1 - TK183
IST-GOT (Ekonomi) 31/1 - TK1799

Bara ringa in!

Last edited:
Toppen