Senaste nytt

Hjälp att hitta bonusresa i First eller business till Auckland!

Finns ju även AirNZ från Auckland till Narita.
Nu är C på AirNZ inget vidare hårdvarumässigt. Jag gillar inte alls fiskbenskonfigen.

Jag ska också flyga ARN-AKL nästa år, i business.

Jag har suttit väldigt många timmar på uniteds sökmotor.

Just nu lutar det åt att flyga via BKK snarare än PEK främst för att jag tror mer på Thai än Air China.

Jag kommer nog försöka få in ett stopp i Zürich på vägen ned, man verkar kunna få 20 timmar där.

Osäker hur jag gör på hemvägen.
NZ till PVG och sen SK via CPH hem har en inte helt omöjlig layover (5-6h). Det som möjligen är omöjligt (höhö) är att hitta availability i C på NZ.
Om du väljer via BKK ut kan du inte flyga via PVG hem då BKK och PVG är i olika zoner.

Om du väljer via BKK ut kan du inte flyga via PVG hem då BKK och PVG är i olika zoner.
Det vet jag. Ser syftningsfelet i min post.

Men jag vet inte var (i Europa) jag satsar på stopp på hemvägen. Har inte uttömt alla möjliga kombinationer! Tyvärr verkar man inte kunna vara särskilt länge i BKK någon av vägarna.

Det vet jag. Ser syftningsfelet i min post.

Men jag vet inte var (i Europa) jag satsar på stopp på hemvägen. Har inte uttömt alla möjliga kombinationer! Tyvärr verkar man inte kunna vara särskilt länge i BKK någon av vägarna.
Ett altternativ är ju att åka via Far East båda vägarna... Lufthansa har många F till Kina/Japan/Korea där du bör kunna få till det strax innan avresa. På returen kan du kanske få in OZ (om de fortfarande flyger F då) eller ANA om du har tur?

Enligt SAS EuroBonus webbsida, kostar en bonusresa mellan Europa-Oceanien (inkl. Auckland) 180.000 poäng per person i Business class, 240.000 poäng per person i First class.

SAS points charts - SAS

Eftersom man inte får någon barnrabatt när man bokar Star Alliance award (förutom för infant utan eget säte som är 0% poäng), så behöver du:

180.000 poäng (för 2 vuxna med Amex 2-4-1 voucher) + 0 poäng (för 1 infant) = 180.000 poäng, om ni reser i Business class.

240.000 poäng (för 2 vuxna med Amex 2-4-1 voucher) + 0 poäng (för 1 infant) = 240.000 poäng, om ni reser i First class.

Du skriver att utresa februari 2017 och spädbarn är 6 mån. Är barnet inte fött än?
Tack så mycket för hjälpen! Ska kolla upp med Thai, det verkar som en bra lösning!

Haha, jodå, barnet är fött. Hon är lite mer än 3 veckor nu. :p

Hej igen,

Jag lyckades till slut att boka en resa till Auckland i februari-mars.

ARN-CPH-PEK-AKL
Och sen samma väg tillbaka 5 veckor senare. Allt i C för 180.000 poäng och 241.

Nu till min nya fråga;
Vi skulle vilja stanna en vecka i Thailand på vägen hem. BKK, Phuket, Krabi eller någon annanstans spelar ingen roll. Kan vi boka om resan hem för att göra detta stoppet? Är det ens möjligt? Jag har ytterligare en 241. Vi tänkte resa från AKL runt den 18/3 och således från Thailand till ARN runt den 25/3. Vi vill gärna fortsätta resa i C eller F för den delen då vi reser med ett spädbarn, 5,5 månader gammalt nu. :)

Toppen