Senaste nytt

Hjälp att hitta biljetter Stockholm till New York sommar 2022

Oerhört tråkig utgång @Snoffsan Hoppas innerligt att SAS återkopplar till dig och det minsta är att de betalar tillbaka bokningsavgiften och rimligen återställer er voucher också.

Hoppas ändå resan blir bra och att ni får genomföra det ni hade bokat och planerat för.
 
För dem som följer detta har jag nu pratat med Sas 4 gånger och fått olika "svar" alla gånger men slutsatsen har varit att de inte kan göra något.

De har erkänt att det är de som gjort fel. Men de kan inte göra något åt det då våra biljetter nu är sålda till någon annan.

Enda sättet för mig att få någon hjälp eller kompensation är att fylla i ett formulär på deras sida. Självklart finns det inget formulär som passar vårt ärende. Kan inte ens fylla i bokningsnummer eftersom den då säger att det endast går att skicka in om resor som redan är gjorda! Sista tjejens svar på det var att jag skulle välja general complain/compliment i formuläret och kryssa ur rutan om att det gällde en speciell resa. Känns ju som att det ärendet verkligen kommer hamna överst i högen av complaints! Suck. Jag fyllde i alla fall i formuläret där och fick ett automatiskt mail tillbaka om att handläggningstiden på ärenden just nu är ca 6-8 veckor. Tjohooo! Det går bra det här!

Jag körde till och med en "Karen" och bad att få prata med en manager men det gick tydligen inte heller. Fanns ingen sådan som kunde göra något mer än tjejen jag pratade med. Och ingen emailadress eller telefonnummer direkt till complaints fanns heller.

Vi har i alla fall bokat nya biljetter som vi då varit tvugna att köpa eftersom det inte finns några bonusbiljetter kvar. Poängen och skatterna kunde de hjälpa oss att få tillbaka men vouchern var borta och pengarna som vi betalade för att få hjälp att boka, 450kr x4 gick inte att få tillbaka. Så vi har betalat nästan 2000 kr för en tjänst som de aldrig utförde. Känns ju toppen det här.

Men ja, finns tydligen inget annat att göra än att vänta 6-8 veckor på att förhoppningsvis bli kontaktad av någon som kan hjälpa oss att få tillbaka våra pengar som vi självklart har rätt till och förhoppningsvis i alla fall uppgradera oss på våra nya biljetter som plåster på såren. Känns ju inte så kul att sitta här med economybiljetter istället för business. Och dessutom betalat 28000 för dem istället för 4500 (inkl bokningsavgifter) för 2 economy och 2 business.

Om någon är intresserad så uppdaterar jag om ca 6-8 veckor om hur det gått. :)
Det är så jäkla uselt det där! Speciellt som de erkänner att de gjort fel.

Tyvärr fungerar ju sas support på detta sätt, finns ingen man kan eskalera till när något skiter sig totalt utan man är utelämnad till någon outsourced kundtjänst som inte kommer förstå något troligtvis.

Men hoppet är väl det sista som överger människan. Större under har ju skett, sas skulle ju absolut kunna flytta två av er till Business med tanke på att de själva erkänner att de gjort fel. Jag kan tom tycka att det skulle vara en helt ok lösning nu när situationen är som den är. Jag har dock aldrig hört någon som fått en sådan lösning, men det betyder ju inte att det skulle vara omöjligt.

Det minsta ni ska ha tillbaka är alla skatter, avgifter, poäng, vouchers.
 
Toppen