Senaste nytt

Hjälp att få 1200 Avios

Det går ju även att köpa de Avios som fattas i samband med bokning, detta kan ibland vara den bästa dealen,
priset varierar med klass, Club World verkar vara det dyraste medan flight saver det billigaste (ca 8 öre/Avios)
AviosMoney.jpg

Jag får inte det valet när jag försöker boka, får upp att det saknar 1183 poäng för at kunna göra bokningen och att det ska kosta 260 kronor i skatter.
Är en enkel resa i C mellan TPE-HKG med CX som jag tittar på, ska kosta 9000 avios + 260 kronor avgifter.
Får bara upp alternativet att använda 9000 avios, inget om att använda färre avios.

Jag får inte det valet när jag försöker boka, får upp att det saknar 1183 poäng för at kunna göra bokningen och att det ska kosta 260 kronor i skatter.
Är en enkel resa i C mellan TPE-HKG med CX som jag tittar på, ska kosta 9000 avios + 260 kronor avgifter.
Får bara upp alternativet att använda 9000 avios, inget om att använda färre avios.
Det går inte välja Cash+Avios på Cathay Pacific/Dragonair flygning. Däremot gick det att välja på Royal Jordanian flygning mellan Bangkok och Hong Kong. Tyvärr detta hjälper inte i ditt fall dock.

Det går inte välja Cash+Avios på Cathay Pacific/Dragonair flygning. Däremot gick det att välja på Royal Jordanian flygning mellan Bangkok och Hong Kong. Tyvärr detta hjälper inte i ditt fall dock.

Verkar inte finnas något officiellt på BA.COM, men på Flyertalk brukar nämnas: Aer Lingus, Alaska Airlines,
American Airlines (international flights), Finnair, Iberia, Royal Jordanian LAN

Inte Japan Airlines eller Cathay Pacific.

Iberia har numera även Money+Avios, vet inte vad som gäller där, priset för köp vid bokning av Flight Saver är i alla fall detsamma.

palmen, teoretisk kunde jag låna ut dig 2000 avios via Amex MR men behövde kolla upp reglerna.
Tyvärr säger reglerna att ditt konto måste vara länkad till mitt konto och det kan ta upp till 2 veckor. Själva transfern är direkt.
Alla andra alternativ, som t.ex.göra en transfer mellan BA konton verkar kosta minst $45. CC transfern är inte värd det, mycket dålig ratio tycker jag. Så ett köp är snabbaste vägen men inte det billigaste.

Last edited:

Nu går det :)
Kostar ca 11-13öre/Avios beroende på rutt och klass.

BA.jpg

BA2.jpg

Last edited:
Toppen