Senaste nytt

Hjälp angående Umeå flygplats och bagage

Ajdå - jag har nog inte varit på ARN T4. Någonstans på ARN (inte T5) kommer ju bagaget ut direkt på landside - det är alltså inte så det är på UME?
Som sagt, bagaget landar landside på UME som på alla flygplatser så du måste igenom säkerhetskontrollen igen.

Om du själv skall hämta ut bagaget är det dödsdömt. Tro mig, jag gör 90 flygdagar per år på UME.
Jag ska personligen inte ha bagaget - utan det ska plockas upp av annan person. Jag ska bara med flyget tillbaka. Så om jag kan gå direkt tillbaka igenom security till airside för returflight, och någon annan kan plocka upp bagaget så är det lugnt för mig. Jag hinner lämna bagagetaggen till väntade person in case of problems.

Stort tack för svar - då känner jag mig lugnare (för min egen del att komma tillbaka till ARN)!

Jag ska personligen inte ha bagaget - utan det ska plockas upp av annan person. Jag ska bara med flyget tillbaka. Så om jag kan gå direkt tillbaka igenom security till airside för returflight, och någon annan kan plocka upp bagaget så är det lugnt för mig. Jag hinner lämna bagagetaggen till väntade person in case of problems.

Stort tack för svar - då känner jag mig lugnare (för min egen del att komma tillbaka till ARN)!
Det beror också på när du flyger. Krockar returen med avgångar från DY och TF kan det vara en 7-10 minuters kö i security. Kolla upp det innan.

Det beror också på när du flyger. Krockar returen med avgångar från DY och TF kan det vara en 7-10 minuters kö i security. Kolla upp det innan.
Well, flyget går imorgon bitti och det är inte så mycket mer att göra åt saken. Tror det krockar med de andra bolagen, så inte jättemycket att göra åt saken mer än att hoppas på att det är lite folk och att det går smidigt.

Toppen