Senaste nytt

Hjälp! Air Europa till Madrid försenat

Hachans

Medlem
Personligen skulle jag försöka få till alternativet via Brussels! De säljer bara "dyr" Go, så blir minst 1000 Eurobonuspoäng (innan potentiell EBG/EBD-bonus) för första flighten. Med Brussels vet man aldrig... :)

Det börjar dock bli tight för både KLM- och SAS-alternativet.

Jag hoppas ni inte har incheckat bagage :)

Flygbolag kan ju mycket väl sätta en i klasser som inte ger poäng alls om de känner för det. Vilket jag lärde mig den hårda vägen när jag blev ombokad till non-revenue på Finnair...
 

Samosaguas

Medlem
Nu är planet i Madrid live på Flightradar24 iaf. Får se vad som händer. Omöjligt att bli ombokad till Norwegian än så länge. Personalen säger att det är omöjligt att boka om till Norwegian.
3B9A373D-9FED-4C42-8CA3-8075DB614492.png
 

Samosaguas

Medlem
Nu blir det middag på Pontus in the air. Tänker att Amex Elite-försäkringen täcker upp det som våra vouchers inte täcker. Borde väl vara lugnt?
 

Tonton

Medlem
Nu blir det middag på Pontus in the air. Tänker att Amex Elite-försäkringen täcker upp det som våra vouchers inte täcker. Borde väl vara lugnt?

Trots vouchers har alltid SAS täckt mellanskillnaden på middag och voucher när detta har hänt mig, även på Pontus. Jag kan dock inte tala för Air Europe :)
 

Samosaguas

Medlem
Trots vouchers har alltid SAS täckt mellanskillnaden på middag och voucher när detta har hänt mig, även på Pontus. Jag kan dock inte tala för Air Europe :)
Ok - jag tänkte dock ta det på Amex Elite-försäkringen.

FÖRSÄKRADS FÖRMÅNER
1. Följande kostnader för resa, förfriskningar och logi samt inköp eller hyra av nödvändiga artiklar måste debiteras den försäkrades American Express Card och kan endast göras under en resa. Om den försäkrade inte är kortmedlem och reser utan sällskap av en kortmedlem kan den försäkrade betala med ett annat kort. Uppvisande av samtliga originalkvitton krävs vid ersättningsanspråk.

2. Försäkrad ersätts med upp till 2 000 kronor per person för ytterligare kostnader för resor, förfriskningar och logi under tiden mellan den ursprungliga avgångstiden enligt bokning/biljett och den faktiska avgångstiden i följande fall:
 
Toppen