Senaste nytt

HJÄLP Regler för bagage på SAS

Det riktigt intressanta i det där dokumentet är frasen om att för AA gäller MSC enligt IATA resolution 302 medan andra bolag verkar ha "first carrier"-principen på USA-resorna. Är detta upp till bolagen att välja och hur tusan skall jag som kund kunna hålla reda på allt detta om inte ens kundservice verkar klara av det...

Men jag undrar om så verkligen är fallet med AA då detta troligen skulle medfört att jag skulle behövt betala för baggage på Hawaiian då varje resa mellan stopovers räknas som en separat resa. Förbryllad!!!?!?!

Börjar helt klart tvivla på mina googlekunskaper...

Ska resa New York - Aruba på fredag med United. Separat biljett, och alltså inte kopplad till min SAS-flight till New York dagen innan. Är EBG.

Kommer jag dra nytta av "Extra Baggage Allowance" eller gäller det bara om jag hade bokat allt i en följd via SAS?

Börjar helt klart tvivla på mina googlekunskaper...

Ska resa New York - Aruba på fredag med United. Separat biljett, och alltså inte kopplad till min SAS-flight till New York dagen innan. Är EBG.

Kommer jag dra nytta av "Extra Baggage Allowance" eller gäller det bara om jag hade bokat allt i en följd via SAS?

Mycket fint verktyg på United.com
Checked Baggage Service Charges | United Airlines

Mata in dina detaljer.. En väska 23kg är svaret jag får med Star Gold och ekonomiklass

Mata in dina detaljer.. En väska 23kg är svaret jag får med Star Gold och ekonomiklass

Borde det inte vara en extra väska eller 20 kg extra som *Gold? Eller ingår inget bagage på United i vanliga biljetten?

Text från StarAlliance hemsida:
As a Gold Status holder you can choose not to travel light. We allow an additional 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.

Nu blir jag orolig inför en kommande resa =(

Borde det inte vara en extra väska eller 20 kg extra som *Gold? Eller ingår inget bagage på United i vanliga biljetten?

As a Gold Status holder you can choose not to travel light. We allow an additional 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.

För mig som reser i Eco (Vilket just nu känns som ett kass beslut...) verkar det iaf vara så att ingen väska ingår. Utan man måste betala för bagage. Så får iaf en gratis, Fast Track och Lounge. Får vara glad för det lilla antar jag :)

Nej, då jag tror att i USA kör man med "Piece" konceptet och inte "Weight". Sedan några år tillbaka är högsta tillåtna vikt för "Piece" i ekonomiklass 23kg eller 50lbs.

Toppen