Börjar helt klart tvivla på mina googlekunskaper...
Ska resa New York - Aruba på fredag med United. Separat biljett, och alltså inte kopplad till min SAS-flight till New York dagen innan. Är EBG.
Kommer jag dra nytta av "Extra Baggage Allowance" eller gäller det bara om jag hade bokat allt i en följd via SAS?
Mycket fint verktyg på United.com
Checked Baggage Service Charges | United Airlines
Mata in dina detaljer.. En väska 23kg är svaret jag får med Star Gold och ekonomiklass
Mata in dina detaljer.. En väska 23kg är svaret jag får med Star Gold och ekonomiklass
Borde det inte vara en extra väska eller 20 kg extra som *Gold? Eller ingår inget bagage på United i vanliga biljetten?
Text från StarAlliance hemsida:
As a Gold Status holder you can choose not to travel light. We allow an additional 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.
Nu blir jag orolig inför en kommande resa =(
Borde det inte vara en extra väska eller 20 kg extra som *Gold? Eller ingår inget bagage på United i vanliga biljetten?
Text från StarAlliance hemsida:
As a Gold Status holder you can choose not to travel light. We allow an additional 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.
Nu blir jag orolig inför en kommande resa =(