Senaste nytt

[HJÄLP] Hong Kong till Europa idag (2018-07-08)

Då har man parkerat i FCT, tyvärr inga fotbollsankor kvar, undra varför de är borta...

20180709_065810.jpg

Blev ju ytterligare strul, bagaget kom inte med från Hong Kong Tydligen kommer det till Köpenhamn på måndag morgon, då är jag inte kvar så får det väl tisdag eftermiddag senast i Bryssel. Blir till att akutshoppa ett ombyte på Arlanda innan vidare avresa till London.

Har du fått någon vishet i vad du slutade upp med i för bokningsklass? Är det betald biljett så borde du ju logiskt sätt kunna sätta upp detta för poängintjäning?

Jag lyckades göra något liknande då LH dirigerade om mig till AB efter en sen flight från JFK för några år sedan. Blev iaf några poäng på BAEC.

Har du fått någon vishet i vad du slutade upp med i för bokningsklass? Är det betald biljett så borde du ju logiskt sätt kunna sätta upp detta för poängintjäning?

Jag lyckades göra något liknande då LH dirigerade om mig till AB efter en sen flight från JFK för några år sedan. Blev iaf några poäng på BAEC.

Jag blev ombokad från Asiana till Lufthansa pga överbokat anslutningsflyg förra månaden. Fick bokningsklass F, efterreggade de nya flighterna och fick poängen utan problem.

Tror @palmen redan lagt in sitt EB nr i bokningen och då brukar poängen komma ganska snabbt efter.
Så blev det för mig sist SAS ställdes in och fick LH hem via FRA. Var en award resa men dom bokar ju oftast om till betald biljett och då blir det lite poäng :)

Gyllene regeln, lägg alltid in status kort på award resor. Underlättar om det blir som ovan.

Det stod F, O, J så jag utgår ifrån att 2 ger poäng. Eurobonus ligger inlagt så vi får se vad det blir.

Blev ju ytterligare strul, bagaget kom inte med från Hong Kong Tydligen kommer det till Köpenhamn på måndag morgon, då är jag inte kvar så får det väl tisdag eftermiddag senast i Bryssel. Blir till att akutshoppa ett ombyte på Arlanda innan vidare avresa till London.
Kommer någon reseförsäkring ta denna kostnad, eller får du pröjsa kläderna själv? Iom att du var på hemväg när bagaget försvann...

Kommer någon reseförsäkring ta denna kostnad, eller får du pröjsa kläderna själv? Iom att du var på hemväg när bagaget försvann...
Är inte på väg hem, flyger hem på senare denna vecka. Amex bör täcka detta annars får lufthansa ta det.

Toppen