Senaste nytt

HJÄLP hitta ny routing till Bangkok i First

CoooC

Medlem
Sen skulle jag försöka få SAS att betala era merkostnader. Buggytransport, hotell Siam sq samt nytt flyg till Krabi.
 
  • Gilla
Reactions: Arv

pep

Medlem
Hvis der er tale om 2 olika bookninger kan SK vel ikke gøres ansvarlig for at du mister en efterfølgende, separat bookning?
Tåge i London er vel ikke SAS skyld ? Kan det virkelig udløse erstatning?
Set i bakspejlet ville jeg ikke satse paa kun 2 timers transfer tid, da 1) risikoen for at det kan gå galt er alt for stor? Specielt i en mammutlufthavn...2) Da efterfølegende rejse er F får du jo ingen glæde af loungerne og F-perks i LHR? Tag til London aftenen/dagen før. Jeg har ofte sovet i LHR for at være sikker på at nå min BA-morningflight.
 
Last edited:

CoooC

Medlem
Hvis der er tale om 2 olika bookninger kan SK vel ikke goeres ansvarlig for at du mister en efterfoelgende, seperat bookning?
Tåge i London er vel ikke SAS skyld ? Kan det virkelig udloese erstatning?
Set i bakspejlet ville jeg ikke satse paa kun 2 timers transfer tid, da 1) risikoen for at det kan gå galt er alt for stor? Specielt i en mammutlufthavn...2) Da efterfølegende rejse er F får du jo ingen glæde af loungerne og F-perks i LHR? Tag aftenen/dagen før. Jeg har ofte sovet i LHR for at vaere sikker paa at naa min BA-morningflight.
Jag tolkar TS som att det är 2 separata bokningar men fortfarande ARN-LHR-BKK på båda bokningarna. Ena bokningen är en pax och andra bokningen är två pax.
 
Det låter som en besvärlig resa där man självklart hade kunnat önska sig lite bättre support från inblandade parter, och lite goodwill.

Dimma i London låter dock inte som att det är något SAS har kontroll över, således är väl förseningsersättning svårt att kräva. Biljetterna till Krabi låg på separat bokning och därför blir det knappast SAS ansvar att ersätta för hotell eller nya flygbiljetter.

Jag är också tveksam till om Buggyhyra ska ersättas av SAS. Det bör väl snarare hamna på Turkish.

Ersättning för downgrade är nog det enda som SAS eventuellt kommer att kunna gå med på, tyvärr.
 

CoooC

Medlem
Vet inte vad som avses med "extra utgifter" men skulle åtminstone fylla i detta formulär.

1678091548827.png
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Arv

Medlem
Yes, jag är medveten om att "dimma" kanske inte godtas, men ska ändå försöka. Gällande andra saker som buggy, Krabi, hotell, så ska jag ändå försöka med ersättning för utlägg tänkte jag. Om något, så fick vi ju faktiskt boka en extra natt i Siam för att vi missade vår natt i Krabi.
 
Toppen