Hej!
Det här är min första tråd någonsin på forumet, så är jag helt ute och cyklar får ni säga till.
Jag letar resor STO-ROR med hjälp av Matrix ITA Software, för att hitta billigaste alternativet, men prisförslagen där dyker sällan upp på sökmotorer som momondo, kayak, bookwithmatrix och hipmunk. Vad gör jag för fel? Har läst att man kan lämna in farecodes till en resebyrå och så ska de i teorin kunna boka för det priset. Hur går man tillväga då? Resan jag tittar på i det här fallet är:
Vet inte riktigt om mallen är nödvändig för min fråga men fyller i den ändå:
Det här är min första tråd någonsin på forumet, så är jag helt ute och cyklar får ni säga till.
Jag letar resor STO-ROR med hjälp av Matrix ITA Software, för att hitta billigaste alternativet, men prisförslagen där dyker sällan upp på sökmotorer som momondo, kayak, bookwithmatrix och hipmunk. Vad gör jag för fel? Har läst att man kan lämna in farecodes till en resebyrå och så ska de i teorin kunna boka för det priset. Hur går man tillväga då? Resan jag tittar på i det här fallet är:

Vet inte riktigt om mallen är nödvändig för min fråga men fyller i den ändå:
- Varifrån vill du börja din resa?
STO - Var är din destination?
ROR - När vill/behöver du resa ut?
Tidigast kväll 23 januari - När vill/behöver du komma hem?
Inte så viktigt, men helst så att man är hemma innan måndag den 19:e februari
- Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
12-17 dagar
- Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder)
3 vuxna
- I vilken kabinklass?
Billigaste
- Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Spelar ingen roll
- Vad är din budget? (per person)
Har hittat på Matrix för 8,8K. Så 9K.
- Vad är det viktigaste för dig?
- Kortare restid
- Biljettpris
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Det skadar inte.
Last edited: