Senaste nytt

Hilton tar betalt för high speed internet

Det som kan bli dyrt är för resa med familj. Vilket ofta betyder att betala från egen plånbok samt ungarna har egna prylar som de vill koppla sig mot internet.
Många hotell har prismodell per enhet, inte per rum, så det kan sluta som en dyr affär när man betalar 5-20 USD per enhet/dag för tre-fyra prylar.
Man kan ju i och för sig ofta göra ett eget nätverk från dator eller mobil som andra enheter kan ansluta sig till. Trådbundet är ju ibland gratis och då tar jag med mig AirPort express och gör eget nätverk.

Vad betyder höghastighetsinternet i detta fall? Vad får man för hastighet annars? Jag har betalat 28€ för 24h på ett no name-hotell i Italien...

Det betyder bara att det är en differentiering mellan den betalda och den som är gratis. Jag har bott på hotell där 1MBit anges som High Speed och därmed kostar, medan gratis var 128KBit eller något sånt. Det funkade att köra Facetime på det som var gratis iaf. Iaf, jag har sett många olika hastigheter angedda som High Speed; 512Kbit, 1MBit, 2 Mbit, 5MBit etc.

Toppen