Senaste nytt

Hilton Taghazout, Marocko?

Någon som bott på detta Hilton utanför Agadir i Marocko och kan ge lite tips,
Hilton, Taghazout Bay Bay Km, 17 Route d’ Essaouira Agad, Taghazout, Morocco?
- Bra strand att promenera på (rent?)?
- Bra bad i havet (rent?)?
- Bra pooler?
- Fräscht hotell?
- Bra mat i de olika restaurangerna?
- Finns det matställen utanför hotellet (gångavstånd)?
- Tips på bra företag för förbokning av transport till hotellet från Agadirs flygplats?
- Är hotellet prisvärt?
- När är det bäst att åka dit?
- Andra nyttigheter att veta....?
Många frågor är subjektiva, men all input uppskattas.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Renato

Medlem
Hej

Vad roligt jag ska faktiskt dit också nu i Januari. Ska vara där i 2 månader. Så ska bli otroligt spännande att få bo här. Jag har läst och pratat med andra. Har varit väldigt positiva nyheter.

När ska du dit?
 
@Rento, har du möjlighet att berätta lite om Hilton, Taghazout Bay Bay?
Vad är bra, mindre bra, inte bra?
Ett hotell du kan rekommendera för typ 3 v sol o bad semester?
Tack på förhand!
 

Renato

Medlem
Hallå @Anna Heijbel

Jag kan absolut svara på dina frågor och skriva vad jag tyckte.

Hur har du tänkt att spendera 3 veckor?
Hur många dagar i Thagazout?

Jag är lite sjuk och sängliggandes. Så jag svarar när kroppen orkar.
 

Renato

Medlem
Hej

Bästa @Anna Heijbel

Äntligen, jag ville gärna svara men livet

Min plan med Morocco var att resa runt och besökte 10 städer. Men våra 7 första dagar så låste vi in oss och bara inte gjorde mycket. Åt, solade och bara va.

Den inför en längre bilresa som väntade oss. Personalen jättetrevliga, maten 6-7 av dig, jag är kräsen. Men det är rent och fräscht. Hotellet har 3 olika restauranger. Deras Spa var riktigt bra. Rek hamam deluxe. Sen har du jättefina hotell längst stranden med olika restauranger. 2 jag rek varmt utan för Hilton är, Morimota en japansk restaurang som ligger 10 min bort. Den tillhör Fairmont. En annan restaurang som heter 17 kilometer riktigt bra. Den ligger på Hyatt.

Det jag vill gärna säga är att det är lungt, säkert område. Du kan vara ute på natt promenader. Även om unga är ute eller ibland är bara ute. Oroa dig inte. Det är väl städat runt Thagazout.

Jag rek att du åker till Agadir. Spec när du är borta 3 veckor. Jag rek att du hittar på något med aktiviteter finns en hel del att göra. Spec när det är relativt nära till mycket.

BTW rummet var fint och rent. Lite tråkigt. Jag tog Sviten. Det är ett ganska nytt hotell.

Har du varit i Morocco tidigare eller Afrika?

Säg till om det är något annat du tänker på?
 
Toppen