Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Spörsmål angående stays. Om jag gör flera separata bokningar på ett och samma hotell då räkna det väl som flera stays och inte en?
Det räknas bara som flera stays om nästa incheckning är (minst) en dag efter utcheckningsdag.
Följdfråga; Har bokat på två olika hotell denna vecka. Blev riktigt nöjd med dagens hotell så överväger att bo kvar en extra natt. Haken är att jag bokat icke avbokningsbart på andra hotellet. Kan man checka in på två hotell samma datum för att tjäna poäng dubbelt? Har en respartner som eventuellt skulle kunna stå på ett rum så står jag på det andra.
Osäker beträffande poäng men det lär stå i T&C.

Sådär ja!
Sitter på Hampton Inn i Miramar och fick precis mailet efter gårdagens stay att jag fått mitt Diamond förlängt till Mars 2019.
Inte mig emot att få ett extra år :D
Har haft ett stays betalda under min statusmatch ett par på points och någon enstaka points + money.
Då Hilton nu har kampanj med extra points för var natt bokad med appen så har uttagskostnaden varit rätt så lukrativ här i Florida sista veckan.
Så nu är det bekräftat att det funkar så som reglerna säger med award stays och points+cash.
Önskar er en trevlig kväll :)

Även jag har nu fått detta efter helgens vistelse i Helsingfors :)

Följdfråga; Har bokat på två olika hotell denna vecka. Blev riktigt nöjd med dagens hotell så överväger att bo kvar en extra natt. Haken är att jag bokat icke avbokningsbart på andra hotellet. Kan man checka in på två hotell samma datum för att tjäna poäng dubbelt? Har en respartner som eventuellt skulle kunna stå på ett rum så står jag på det andra.

Ska inte gå. Hade två överlappande bokningar förra året (farsan skulle bo kvar en natt längre än jag medan jag reste vidare) och enligt kundtjänst går det ej att få poäng för två stays samtidigt. Efter lite handpåläggning fick jag poäng för den dyrare vistelsen men max en gick.

Äntligen! På fjärde försök blev det status match från CCG till Hilton Gold. Gjorde följande:
Skickade in status match förfrågan via hemsidan och fick sedvanligt nekande svar efter 3-4 dagar. Gjorde reply på mailet med en bifogad bild från Carlson appen i mobilen med senaste stays och fick svar dagen efter att jag är Gold och behöver ha 4 stays inom 90 dagar för att behålla Gold status till apr 2019.

Jag bad om en statusmatch så jag kunde få Diamond lite tidigare på året.
Har 17 stays i år men föll precis kort om att behålla under förra året.
Så jag frågade efter några månader på året o jag kunde få en match för att lite lättare behålla Diamond och det gick de med på.
Nu slipper jag stressa in mina 30 stays och kan välja och vraka lite bland hotellen =)

Har du någon aning om vad som triggade detta?

Så jag frågade efter några månader på året o jag kunde få en match för att lite lättare behålla Diamond och det gick de med på.
Nu slipper jag stressa in mina 30 stays och kan välja och vraka lite bland hotellen =)
Vart skickade du den förfrågan? Skickade in via den vanliga statusmatchsidan, men har ej fått något svar alls än.

Tack, menar du att du blev av med Diamond i fjol? Eller hur ska jag tolka det?

Toppen