Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Hallå @Homer och @jerixon tänkte bara kolla med er vart ni läst att points+cash samt rena pointsbetalningar räknas som godkänd vistelse. Jag tänker göra en liten Hiltonrun i Polen och det skulle vara kalas om det stämde men tyvärr har jag inte hittat något skrivet om det. Kan vara bra att veta före jag bokar hotellen :)
Nu är jag inte en av dem du refererade till men jag kan svaret i alla fall :)

Från Terms & Conditions här: Hilton Honors Terms and Conditions

1. Hotel Reward Stays ("Reward Stays") are stays at hotels within the Hilton Portfolio with the use of full Points or Points combined with payment, where available, or a Reward Certificate. If any portion of Points is used for the Member's stay, the entire stay is considered a Reward Stay.
...
14. The number of Reward Stays and the number of nights during a Reward Stay will count towards the number of stays and/or nights required for Elite tier qualification.​

Samma här men det blir väl frukost o executive lounge även med guld så det är väl inte så stor skillnad mot Diamond ??

Diamond får tillgång till exec lounge oavsett vilket rum de bor i.

6 Executive Floor Lounge Access Policy: The following policy applies at all Conrad® Hotels & Resorts, Curio - A Collection by Hilton, Hilton Hotels & Resorts, and DoubleTree by Hilton™ hotels with Executive Floor Lounges. Executive Floor Lounges are available only at select properties.

• If you are a Hilton Honors guest with Gold status, you and up to one additional registered guest in the same room will be granted complimentary access to the Executive Floor Lounge only if you receive a room upgrade to the Executive Floor or an upgrade to a room type that confers Executive Floor Lounge access benefits.
  • If you are a Hilton Honors guest with Diamond status, you and up to one additional registered guest in the same room will always enjoy complimentary access to the Executive Floor Lounge, even if you do not receive a room upgrade to the Executive Floor.
Tiers and Benefits - Hilton Honors Loyalty Rewards

Sådär ja!
Sitter på Hampton Inn i Miramar och fick precis mailet efter gårdagens stay att jag fått mitt Diamond förlängt till Mars 2019.
Inte mig emot att få ett extra år :D
Har haft ett stays betalda under min statusmatch ett par på points och någon enstaka points + money.
Då Hilton nu har kampanj med extra points för var natt bokad med appen så har uttagskostnaden varit rätt så lukrativ här i Florida sista veckan.
Så nu är det bekräftat att det funkar så som reglerna säger med award stays och points+cash.
Önskar er en trevlig kväll :)

Spörsmål angående stays. Om jag gör flera separata bokningar på ett och samma hotell då räkna det väl som flera stays och inte en?

Följdfråga; Har bokat på två olika hotell denna vecka. Blev riktigt nöjd med dagens hotell så överväger att bo kvar en extra natt. Haken är att jag bokat icke avbokningsbart på andra hotellet. Kan man checka in på två hotell samma datum för att tjäna poäng dubbelt? Har en respartner som eventuellt skulle kunna stå på ett rum så står jag på det andra.

Toppen