Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Fick just igenom min match CCG -> HHG. Tog två försök, fick ett otydligt mail om att de inte kunde matcha första gången, men oklart om de inte kunde läsa skärmdumpen eller om de bara inte ville matcha. Tog ny bild ur en annan vinkel och då gick det.

Beror det på att det är många som får sitt CCG "gratis" med Amex tex och därmed möjlighet att matcha med 0 stays? Med den teorin skulle de isåfall inte matcha mot MeliáRewards, Scandic Friends, Shangri-La Golden Circle eller Starwood Preferred Guest heller.

Edit: Har helt missat att Hilton är tillbaka hos Amex Platinum. Ska läsa på om de är lika bra som Club Carlson på deals och upgrades när man checkar in.

Dock bara 1 års medlemskap med Platinumkortet tyvärr.

Matchade CCG --> HHG, bildbevis på senaste stay var en vecka på Radisson Blu Chicago, kanske såg bra ut för Hilton :)

Uppdaterat i Apple Wallet till HHG efter 3 arbetsdagar.

Inte fått något mail med challengen dock, kommer det senare eller gäller bara det matchningen mot HHD?

Fick just igenom min match CCG -> HHG. Tog två försök, fick ett otydligt mail om att de inte kunde matcha första gången, men oklart om de inte kunde läsa skärmdumpen eller om de bara inte ville matcha. Tog ny bild ur en annan vinkel och då gick det.
Challenge ?

Intressant, vad postade du in? Jag försökte tre ggr med att skicka in JPG fil med kortet samt JPG med senaste stay, dock enbart en natt.

Hallå @Homer och @jerixon tänkte bara kolla med er vart ni läst att points+cash samt rena pointsbetalningar räknas som godkänd vistelse. Jag tänker göra en liten Hiltonrun i Polen och det skulle vara kalas om det stämde men tyvärr har jag inte hittat något skrivet om det. Kan vara bra att veta före jag bokar hotellen :)

Points vistelser räknas också som stays vad jag har förstått!
Annars är jag rökt när det kommer till återkval i år då jag försökt bränna av lite points framöver :D

• Gilla
Reactions: Gus
Hallå @Homer och @jerixon tänkte bara kolla med er vart ni läst att points+cash samt rena pointsbetalningar räknas som godkänd vistelse. Jag tänker göra en liten Hiltonrun i Polen och det skulle vara kalas om det stämde men tyvärr har jag inte hittat något skrivet om det. Kan vara bra att veta före jag bokar hotellen :)

Utdrag fran min senaste stay, bokad med points (kategori 1 = 5,000 points). Stay, natt och bonus-poang krediterades som vanligt. Reell kostnad for denna natten blev 1,750 points (5,000 - 3,250) vilket far anses som bra varde.
baoan.JPG

Mina har kommit in som stays också, men jag brukar alltid ha åtm någon liten debitering i cash också. T ex en barnota eller något från minibaren.

Toppen