Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Smuffe

Medlem
Intressant... Diamond är en högre status vilket bör ge fler perks, trevligare tillmötesgående personal och en smidigare vistelse tycker man.
För mig hade det varit självklart att få en voucher av samma valör som Gold får utöver lounge. Det kostar inte de så mycket extra...
När dessutom loungen är stängd så bör de kunna slänga in en extra voucher som plåster på såren.
Jag skulle nog ha klagat lite där om jag hade planerat in ett besök i loungen och det hade varit stängt.

Förhoppningsvis var det ett undantag av en annars serviceinriktad svensk personal och hör till ovanligheten i övriga världen.
 

FF#1

Medlem
Bodde på Hilton Slussen nyligen med nya Diamond men måste säga att guld var bättre - som guld fick man en voucher för ett glas vin i baren och en härlig påse tranbär i chockad - som Diamond - inget - du har ju lounge tyckte de - men den var stängd när jag kom....
Skummt, fick en voucher där här om dagen som HHD, klaga!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HON-II

Medlem
Lite tråkiga nyheter för alla nyblivna Diamonds. Upplevde i fredags för första gången inskränkningar i Diamond benefits. Waldorf Astoria i Amsterdam ger ingen gratis frukost längre. Som svar på frågan varför: "det har blivit för många Diamonds......"
 

johhenrik

Medlem
Lite tråkiga nyheter för alla nyblivna Diamonds. Upplevde i fredags för första gången inskränkningar i Diamond benefits. Waldorf Astoria i Amsterdam ger ingen gratis frukost längre. Som svar på frågan varför: "det har blivit för många Diamonds......"
Wow... Nånting säger mig att ni som tjänat ihop eran status är än mindre nöjda nu... Bummer :/
 

JohanA

Medlem
Lite tråkiga nyheter för alla nyblivna Diamonds. Upplevde i fredags för första gången inskränkningar i Diamond benefits. Waldorf Astoria i Amsterdam ger ingen gratis frukost längre. Som svar på frågan varför: "det har blivit för många Diamonds......"
Å andra sidan har det inte varit en officiell förmån på många år så det är lite touche att klaga på något som försvunnit som man egentligen aldrig hade rätt till från början. Vidare så har ju antalet Diamonds ökat succesivt, jag har svårt att tro att det gick från frid och fröjd till att bägaren rinner över bara de senaste veckorna med den HHD-matchning som varit.
 

agehall

Medlem
Å andra sidan har det inte varit en officiell förmån på många år så det är lite touche att klaga på något som försvunnit som man egentligen aldrig hade rätt till från början. Vidare så har ju antalet Diamonds ökat succesivt, jag har svårt att tro att det gick från frid och fröjd till att bägaren rinner över bara de senaste veckorna med den HHD-matchning som varit.

Lätt att skylla på att det varit en inofficiell förmån - jag har ju ofta upplevt att även officiella förmåner inte uppfyllts. Det har inte blivit bättre sista tiden om man säger så...
 

JohanA

Medlem
Lätt att skylla på att det varit en inofficiell förmån - jag har ju ofta upplevt att även officiella förmåner inte uppfyllts. Det har inte blivit bättre sista tiden om man säger så...
Jag skyller inte. Jag bara anser att man inte ska göra alltför höga protester mot det som inte varit en officiell förmån.

Det som är officiellt är en annan sak, men det var inte det jag kommenterade.
 
Toppen