Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Lovade att uppdatera Er! Bifogar hela mailet.

Hilton skrev:
Dear Tonton,

Thank you for your request regarding an upgrade to the Diamond Level.

First, we are always thrilled anytime a member reaches out to us in an effort to attain our most prestigious Diamond membership level. Given the benefits associated with the Diamond membership level as well as the commitment we uphold for those who achieve Diamond.

Based on the activity on your account, we are happy to extend a special one-time offer to fast track to the Diamond level. If within the next 90 days, from today's date 1/21/17, you record 21 eligible nights at any participating HHonors hotels, your account will be automatically upgraded to the Diamond tier status through March 31, 2019.

Sincerely,

XX

Well, 21 nätter under kommande 90 dagarna lär ju inte hända...

Ska ta detta en vända till och försöka få 8 stays istället. Om de inte går med på detta så kommer jag helt enkelt att välja Club Carlson istället

• Gilla
Reactions: Gus
Jag skickade en förfrågan via formuläret för över tre veckor sedan med utdrag från Best Western (Diamond Elite), men har inte hört ett dugg. Är HHonors diamond i nu läget men trillar ner 31 mars.

Bör jag kontakta dem eller avvakta?

Den här varianten som dom har nu är bra tycker jag, att man får HHonors Diamond direkt och att man måste visa under 90 dagar att man faktiskt håller takten. Åtta stays på 90 dagar blir ju drygt 32 stays på ett år vilket är något över faktiskt.

Men nu är det bara 90 dagar "gratis" om jag förstår rätt, vill man få två år måste man klara challengen.

Så var det dags igen att ösa ut guld och diamantkort.
Matchning till Mars 2019 med challenge
Hilton Honors Status Match

Så, äntligen känner jag att Hilton har lyssnat på mig ;) Det här tycker jag är en bra balans med lite motprestation för att behålla kortet efter man har testat en period. Det här är rätt lika det Starwood/SPG gör och är mer rättvist mot alla: nuvarande statusmedlemmar, Hiltongruppen och nya statusmedlemmar.

Men nu är det bara 90 dagar "gratis" om jag förstår rätt, vill man få två år måste man klara challengen.

Så, äntligen känner jag att Hilton har lyssnat på mig ;) Det här tycker jag är en bra balans med lite motprestation för att behålla kortet efter man har testat en period. Det här är rätt lika det Starwood/SPG gör och är mer rättvist mot alla: nuvarande statusmedlemmar, Hiltongruppen och nya statusmedlemmar.

Ja, nu finns det ju någon rim och reson i det hela.

Så där borde dom gjort från början, ge 90 dagar men man måste hålla HHD-takten (lite drygt också) under dom 90 dagarna för att få förlängt...

Toppen