Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Nu får dem väl se till att öppna loungen? Inga restriktioner att skylla på längre väl?

Det får vi hoppas, nånting gör de inne i loungen iallafall, om det är finputsning för återöppnadet eller något annat låter jag vara osagt.
49C78691-9675-42A0-8A16-2B54BB1E2110.jpeg

Nu får dem väl se till att öppna loungen? Inga restriktioner att skylla på längre väl?
Jag ställde frågan förra veckan om när de skall öppna (väl medveten om att det är ett tombolasvar man får). "Vi öppnar först när corporate Hilton säger att vi får. Det blir nog först efter sommaren".

En datapunkt till en empirisk studie om någon vill. :)

Jag ställde frågan förra veckan om när de skall öppna (väl medveten om att det är ett tombolasvar man får). "Vi öppnar först när corporate Hilton säger att vi får. Det blir nog först efter sommaren".

I maj sa de till mig att det handlar om för få gäster för att ha en personalresurs att jobba i loungen. Då var det minimibemanning i frukostrestaurangen med tre som servade. Otänkbart att öppna loungen.

Efter frukost slutade den ena 30 min efter slut, den andra 60 min efter slut och den sista 90 minuter efter frukostslut. Var rätt kämpigt att hinna röja allt, städa och duka upp helt nytt för nästa dag med denna bemanning.

Jag snackade rätt länge med en kille i receptionen senast jag var där för en dryg vecka sedan.
Då sa han jag pratade med att det är aktuellt först när beläggningsgraden ligger stadigt på över 50%. Då kunde även fler av hans kollegor komma tillbaka. Nu låg de runt 30% i snitt över veckan enligt honom…

Alla stora flygbolag som använde Hilton saknas ju på ARN ännu. När de är tillbaka (?) får ju beläggningen en boost.

(Vågar inte ge några exempel på bolag, det har ogillats här förut.)

Precis, en boost på 15% från 30% till 45%. Saknas bara 5% amerikanska affärsmän på businessresa

Nu är det väl tyvärr så att både Qatar och Emirates redan flyger sedan långt tillbaka. Det är i så fall Thais återkomst som skulle spela någon roll. Vet inte helt om matematiken går ihop United kommer tillbaka först maj 2022.

Toppen