Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Blev som HHD uppgraderad till ett King Executive with view idag, men när jag kom till rummet så var espresso-maskinen borta, bara en sådan liten låda med kapslar fanns kvar. Jag påpekade detta för front desk när jag gick ut för att äta middag en stund senare, de verkade helt vilsna och började prata om att de skulle ringa maintenance och att jag kunde få snabbkaffe om jag ville ha. Jag i min naivitet tänkte att jag skulle få ett annat rum. Jag var sen till en middag så jag skojade bara om att förra gästen tog kanske med sig den hem och att jag hoppas de kan lösa problemet. När jag kom tillbaka till hotellet nu vid 22 så var hyllan fortfarande lika tom, inte ett spår av någon kaffemaskin. Jag bryr mig inte så mycket om maskinen egentligen men det är underligt att de kan ha så dåliga rutiner. Förra gången jag blev uppgraderad till ett exec room här så fungerade inte kaffemaskinen, knapparna lös ilsket rött och på skärmen blinkade ett meddelade om service. Vad mer missar housekeeping? Är mina lakan ens bytta?

Har loungen gått ner sig? Nån som kan uppdatera mig med vad som gäller under vilka tider och vad som ingår i sortimentet?

Tror det är mellan 18 och 20 som lounge har utbud av alkhol och mat.
Det har blivit sämre mat och även sämre frukost utbud där man ej kan beställa från en meny längre i loungen.
Öl, vin , cava, starksprit finns dock fortf gott om.

Har loungen gått ner sig? Nån som kan uppdatera mig med vad som gäller under vilka tider och vad som ingår i sortimentet?

Tror det är mellan 18 och 20 som lounge har utbud av alkhol och mat.
Det har blivit sämre mat och även sämre frukost utbud där man ej kan beställa från en meny längre i loungen.
Öl, vin , cava, starksprit finns dock fortf gott om.
Var där idag och det är 18-20 som gäller. Lite ok plockmat, ost, oliver dryck som du skrev. Frulle brukar jag äta i källaren för bättre utbud.

Kan bara hålla med trådinnehållet.. var där för 1.5 veckor sedan (innan dess var det ett tag sedan jag bodde där frekvent). Fanns inget som tilltalade.

Som HHD gav dom mig visserligen sen utcheckning till 14.00 och möjlighet att betala för senare utcheckning.

Maten i Exec lounge bestod i oätbara revbensspjäll och torra köttbullar (kändes som rester från frukosten).

Inte ens vatten på rummet (kommer ihåg tiden när det låg ett paket hallongodis ifrån Sthlms konfektyrfsbrik). Utplockat vid frukosten, personalen otroligt frånvarande. Dessutom är det relativt höga priser för den kassa service som erbjuds.

Nej, verkligen gått ner sig, blir annan kedja nästa gång.. synd, för man kommer ihåg när Hilton hade ett par trevliga hotell i Sverige och satsade på konceptet. Som tur är satsar Hilton friskt på sina hotell där man bor så man har alternativ för att behålla sin status, och tjäna på att vara med i Hhonors ..

Så illa tycker jag inte det var i loungen, tog i och för sig bara ost och oliver då jag skulle på middag kl 20:00. Jag har två flaskor vatten på rummet.

Jag vet inte hur mkt du bott där tidigare, men det har blivit en klar försämring.
Ska dit 26e Oktober men får se om jag hinner in till lounge för att kika då :)
Brukar mest gå till ölställen i närheten..

Så illa tycker jag inte det var i loungen, tog i och för sig bara ost och oliver då jag skulle på middag kl 20:00. Jag har två flaskor vatten på rummet.

1-2 gånger om året men jag märker ingen försämring vet inte vilken kedja man ska bo på i Stockholm om man få lounge. Har bott på så många sunkigare Hilton mellan gångerna så jag tycker det är riktigt bra. Tycker även frullen nere i källaren är bättre än många andra Svenska hotell och då har jag nästan bara erfarenhet i Stockholm av Scandic och Choice.

Toppen