Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

GOTBound

Medlem
Är det någon som kan tipsa om parkering? Kommer köra upp fre-sön i mitten på juli som det ser ut nu.

P-hus Slussen som det tipsades om tidigt i tråden finns ju inte kvar längre så vart gör vi av bilen? Förutom det uppenbara att ta det dyra alternativet via hotellet.
Det finns platser i backen ned mot Söder Mälarstrand samt en liten parkeringsplats vid tågbron. Taxa 3 max 24h parkering.

Brukar vara fullt på dessa platser över helger och typ påsken etc.

Jag brukar bita i det sura äpplet och betala för parkeringen [när jag inte tar tåget] just för bekvämligheten och att det inte finns lediga platser på gatan.
Dock finns det ingen laddplats i Hilton garaget.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Du parkerar naturligtvis på Pustegränd!
Den ligger ”nedanför hotellet mot vattnet”. Där gäller taxa 3, vilket innebär betalning vardagar kl 07-19, kostnad: 15 kr/timmen samt lördagar kl 11-17, kostnad 10 kr/timmen och gratis på söndagen. Se till att du skaffar appen Betala P, som är Stockholms stads egen. Det går naturligtvis att använda EasyPark men då får du betala EasyParks avgifter utöver själva parkeringskostnaden. Stockholms stads egen, Betala P, debiterar inga extra avgifter.

Om man står med Hilton Slussens entré i ryggen, då finns det en trappa på höger sida. Går man upp för den trappan, fortsätter ca 100m längs med Hiltonbyggnaden mot en ny trappa som går ganska brant nedåt. Går man nedför den, då befinner man sig på Pustegränd.

Är det fullt på Pustegränd? Då kör man bara något hundratal meter bort så kommer en stor parkering längs vattnet. Där längs Södermälarstrand, bort från Slussen räknat, finns det gott om taxa 3 parkeringsplatser.

Finns absolut ingen anledning att betala 450kr/natt för att stå i Hiltons garage! Det är ett ordentligt överpris. I många av parkeringsgaragen som sköts av Stockholm Parkering kan man köpa månadsbiljett för runt 1100 kr - för det får man hela 30 dagars parkering! Ska du bara stå över helgen duger det alldeles utmärkt med gatuparkering i ett taxa 3 område.

Är denna p-plats du menar elelr finns det fler [jag avsåg denna i mitt inlägg]?
Capture_123.JPG
 

Doctor-X

Medlem
Du parkerar naturligtvis på Pustegränd!
Den ligger ”nedanför hotellet mot vattnet”. Där gäller taxa 3, vilket innebär betalning vardagar kl 07-19, kostnad: 15 kr/timmen samt lördagar kl 11-17, kostnad 10 kr/timmen och gratis på söndagen. Se till att du skaffar appen Betala P, som är Stockholms stads egen. Det går naturligtvis att använda EasyPark men då får du betala EasyParks avgifter utöver själva parkeringskostnaden. Stockholms stads egen, Betala P, debiterar inga extra avgifter.

Om man står med Hilton Slussens entré i ryggen, då finns det en trappa på höger sida. Går man upp för den trappan, fortsätter ca 100m längs med Hiltonbyggnaden mot en ny trappa som går ganska brant nedåt. Går man nedför den, då befinner man sig på Pustegränd.

Är det fullt på Pustegränd? Då kör man bara något hundratal meter bort så kommer en stor parkering längs vattnet. Där längs Södermälarstrand, bort från Slussen räknat, finns det gott om taxa 3 parkeringsplatser.

Finns absolut ingen anledning att betala 450kr/natt för att stå i Hiltons garage! Det är ett ordentligt överpris. I många av parkeringsgaragen som sköts av Stockholm Parkering kan man köpa månadsbiljett för runt 1100 kr - för det får man hela 30 dagars parkering! Ska du bara stå över helgen duger det alldeles utmärkt med gatuparkering i ett taxa 3 område.

Håller med @Berglund, parkerar själv alltid på Pustegränd också. Var dock noga med att det är 10m från korsningen (åkte på en bot på 1300kr där för drygt en månad sedan, 9,2m ifrån korsningen - missade parkeringsvakten med 10min)
 

Maja

Medlem
Tack för tipset @Berglund Det sparar jag och tar en titta där först när vi kommer. Finns det inga lediga platser får det bli p-huset vid Medborgarplatsen!

@Doctor-X Hade en liknande situation med en parkeringsvakt på Djurgården får måååång år sedan. Såg när vakten satte ditt lappen på bilen. Var bara vackert att betala och se glad ut. :eek: (Ja, det var inga 10 m från korsning där, men just att missa vakten....)
 

Maja

Medlem
Precis som @Senator tidigare nämnde i tråden må jag säga att de jobbar väldigt proaktivt från Hilton Slussens sida nu genom att ta kontakt i förväg inför en bokning.

Bokade hotell i mitten på juli för någon dagen sedan och idag fick jag mail från dem där de beklagade att deras lounge är stängd. Man kan inte beskylla dem för att inte var ute i god tid och informera att allting inte är riktigt normalt (än).

Ni kommer istället att få en voucher per person, per natt. Vouchern inkluderar en snack plate och en dryck som går att användas i vår restaurang Eken.

Det tycker jag är föredömligt agerat av dem!
 

GOTBound

Medlem
Precis som @Senator tidigare nämnde i tråden må jag säga att de jobbar väldigt proaktivt från Hilton Slussens sida nu genom att ta kontakt i förväg inför en bokning.

Bokade hotell i mitten på juli för någon dagen sedan och idag fick jag mail från dem där de beklagade att deras lounge är stängd. Man kan inte beskylla dem för att inte var ute i god tid och informera att allting inte är riktigt normalt (än).



Det tycker jag är föredömligt agerat av dem!
Jag vill inte dra förhastade slutsatser men då är nog loungen stängd i sommar med. När jag pratade med dem i påskas så var det mer beroende på hur mycket personal hotellet har igång [kan bära overhead för] än beläggning som styr när loungen öppnar igen.
 

Jonas C

Medlem
Tycker att det är snyggt hanterat av Hilton Slussen. Jämför man med många hotell i USA som totalt har stängt ner både restauranger och lounge så är charkbricka och dryck en bra kompromiss. Betydligt bättre än de grisiga bufféerna som fanns innan covid.

Hilton San Francisco Financial District erbjöd ingen kompensation för stängd lounge och frukosten bestod av en 10 dollars kupong att använda i kiosken. Fokus på "trygghet"...

2A7A2623-AD07-4CA5-AB06-5C73D373E65D.jpeg
 

zippan

Medlem
Om man nu nödvändigtvis vill stå inomhus i 4 dagar i Augusti och skall bo på Hilton. Men är mindre sugen på att betala 450 spänn.

Var ställer man sig då?

Du parkerar naturligtvis på Pustegränd!
Den ligger ”nedanför hotellet mot vattnet”. Där gäller taxa 3, vilket innebär betalning vardagar kl 07-19, kostnad: 15 kr/timmen samt lördagar kl 11-17, kostnad 10 kr/timmen och gratis på söndagen. Se till att du skaffar appen Betala P, som är Stockholms stads egen. Det går naturligtvis att använda EasyPark men då får du betala EasyParks avgifter utöver själva parkeringskostnaden. Stockholms stads egen, Betala P, debiterar inga extra avgifter.

Om man står med Hilton Slussens entré i ryggen, då finns det en trappa på höger sida. Går man upp för den trappan, fortsätter ca 100m längs med Hiltonbyggnaden mot en ny trappa som går ganska brant nedåt. Går man nedför den, då befinner man sig på Pustegränd.

Är det fullt på Pustegränd? Då kör man bara något hundratal meter bort så kommer en stor parkering längs vattnet. Där längs Södermälarstrand, bort från Slussen räknat, finns det gott om taxa 3 parkeringsplatser.

Finns absolut ingen anledning att betala 450kr/natt för att stå i Hiltons garage! Det är ett ordentligt överpris. I många av parkeringsgaragen som sköts av Stockholm Parkering kan man köpa månadsbiljett för runt 1100 kr - för det får man hela 30 dagars parkering! Ska du bara stå över helgen duger det alldeles utmärkt med gatuparkering i ett taxa 3 område.

Det finns platser i backen ned mot Söder Mälarstrand samt en liten parkeringsplats vid tågbron. Taxa 3 max 24h parkering.

Brukar vara fullt på dessa platser över helger och typ påsken etc.

Jag brukar bita i det sura äpplet och betala för parkeringen [när jag inte tar tåget] just för bekvämligheten och att det inte finns lediga platser på gatan.
Dock finns det ingen laddplats i Hilton garaget.

Håller med @Berglund, parkerar själv alltid på Pustegränd också. Var dock noga med att det är 10m från korsningen (åkte på en bot på 1300kr där för drygt en månad sedan, 9,2m ifrån korsningen - missade parkeringsvakten med 10min)
 
Toppen