Senaste nytt

Hilton Promo | "Points Unlimited" | januari - maj 2022

Tonton

Medlem
Nu är Hiltons vårkampanj online, och redo att aktiveras.


Behövs det anmälas?
Ja, det gör du på följande länk: Landing

Vad innebär kampanjen?
2500 poäng per vistelse (stay)

När gäller kampanjen?
1 januari 2022 - 1 maj 2022

Jag bor på Hilton över något av brytdatumen, hur vet jag ifall min vistelse är en del av kampanjen?
Det är alltid utcheckningsdatumet som Hilton går efter. Två exempel nedan.

Du bor på Hilton 25 december 2021 - 3 januari 2022. Ja, du är en del av kampanjen.
Du bor på Hilton 25 april 2022 - 3 maj 2022. Nej, du är inte en del av kampanjen.

Finns det några speciella begränsningar?

Nej, inte utöver det vanliga.


I ärlighetens namn, en av de sämre sedan jag började köra all-in på Hilton. Tidigare points unlimited har haft något i still med "2500 poäng per vistelse, och ytterligare 10 000 poäng var femte vistelse". Nu är det sistnämnda incitamentet borta.

Utöver det, så är denna kampanjen, helt ärligt, riktigt kass, ifall man planerar att bo på något dyrare ställe under exempelvis 1v tid.

Men, man tager vad som finns, annars får man rösta med fötterna. Det är en del av spelet :)
 

Berglund

Medlem
I ärlighetens namn, en av de sämre sedan jag började köra all-in på Hilton. Tidigare points unlimited har haft något i still med "2500 poäng per vistelse, och ytterligare 10 000 poäng var femte vistelse". Nu är det sistnämnda incitamentet borta.
Svagt och dåligt av Hilton.

Jag får dock en känsla av att det här går hand i hand med halverade kvalificeringssteg - igen. Vet inte om Hilton har utannonserat det men tänker att med tanke på hur corona fortfarande är kvar är det inte orimligt att de återigen halverar kraven för kvalificering. Att man då skulle återkvala till Diamond med 15 en-nattare, få 2500 poäng extra per stay samt dessutom 10 000 poäng i bonus per fem eller tio natter, det kanske blir lite för bra för att vara sant. Jag får en känsla av att det kan vara därför som den här bonusen plockats bort.
 

GOTBound

Medlem
Svagt och dåligt av Hilton.

Jag får dock en känsla av att det här går hand i hand med halverade kvalificeringssteg - igen. Vet inte om Hilton har utannonserat det men tänker att med tanke på hur corona fortfarande är kvar är det inte orimligt att de återigen halverar kraven för kvalificering. Att man då skulle återkvala till Diamond med 15 en-nattare, få 2500 poäng extra per stay samt dessutom 10 000 poäng i bonus per fem eller tio natter, det kanske blir lite för bra för att vara sant. Jag får en känsla av att det kan vara därför som den här bonusen plockats bort.
Hilton publicerade detta häromdagen:
Hilton Honors Daily Food & Beverage Update for 2022 | FAQ

Lite allmänna enhancements exempelvis att frukosten fortsatt ersätts av F&B credit på hotellen i USA under 2022.
Dock med något justerade credit summor och ett extra $3 för high cost markets.
 

Big Birger

Medlem
Efter 2 resor till USA den senaste månaden kan jag kallt konstatera att det är en mycket stor försämring det här med F&B credit. Trist att de förlänger det "tillfälliga", även om det var allt annat än oväntat.
 

J-Dog

Medlem
Gissade själv att de skulle fokusera på dem som väljer dyrare och längre stays genom en 3X kampanj eller bättre. Dvs inte ge något extra alls för just de som jagar stays just pga lättnader i kvalificeringskraven. Men tydligen är Hilton och mina ideer kring hur man tjänar pengar inte lika och jag gissar Hilton vet bättre oavsett :)
 

Senator

Moderator
Men är inte detta ungefär som tidigare? Stays belönas första halvåret och spend andra halvåret? Med betoning på att booster för många stays saknas. Känns lite som Business as Usual men lite sämre.
 
Toppen