Senaste nytt

Hilton Opera Paris

Robert flysas

Moderator
Hej alla!

Hilton Opera Paris, har bokat en vecka där men tänkte höra om någon varit där, hur det är med service och renhet etc. Tar tacksamt emot detta. Ser det ligger nära järnvägsstationen, så är t.ex detta störande när tåg kommer o går ?

Tack på förhand!

mvh Robert
 

pswe

Medlem
Hej alla!

Hilton Opera Paris, har bokat en vecka där men tänkte höra om någon varit där, hur det är med service och renhet etc. Tar tacksamt emot detta. Ser det ligger nära järnvägsstationen, så är t.ex detta störande när tåg kommer o går ?

Tack på förhand!

mvh Robert
Jag bodde där för ett tag sedan. Stora rum för att vara Paris och rätt skönt häng i reception, bar o restaurang.
För mig känns det lite för amerikanskt och för lite Paris för att det ska bli en favorit. Loungen ok men inte mer.
Tågen är inget problem, däremot är det som kring alla stationer inte alltid så mysiga kvarter och en del rätt sunkiga figurer som uppehåller sig i området.
Bon voyage!
 

Robert flysas

Moderator
Jag bodde där för ett tag sedan. Stora rum för att vara Paris och rätt skönt häng i reception, bar o restaurang.
För mig känns det lite för amerikanskt och för lite Paris för att det ska bli en favorit. Loungen ok men inte mer.
Tågen är inget problem, däremot är det som kring alla stationer inte alltid så mysiga kvarter och en del rätt sunkiga figurer som uppehåller sig i området.
Bon voyage!

Tack! Bra att veta. Funderar på att byta till detta istället nu efter mer info, sålänge det drivs av Hilton pga poäng. Verkar vara lugnt kvarter.

238CDD70-EC3F-4054-BB5D-C154E1332F3F.png
 

Robert flysas

Moderator
Ingen orsak!
Då ska du få ett tips på gångavstånd. Riktig klassiskt men inte fine dining. Brasserie Stella vid Victor Hugo. Inte turistfälla utan mer kvarterskrog för de välmående gatorna runt omkring. Lite extra är att Lennart Jirlow målat bilden till menyns framsida.

Trevligt! Nu känns det som jag valt rätt hotell och rätt område i Paris. Bra tips med Brasserie Stella. Kul med Lennart Jirlow dessutom. Blir ett måste att testa:)
 
Toppen