Senaste nytt

Hilton Miami

011430121

Medlem
Är det inte evakuering på G ännu ?
Inte i Miami, men det är inte många människor ut, orkanen kommer att träffa in över Palm Beach. Alla TV kanaler sänder live hela tiden. Har precis flyttat in till stan och Hilton. SAS och BA har ställt in avgångarna till/från MIA. Flyger själv hem i morgon kväll med BA
Min kompis jobbar som insatschef inom brandförsvaret och han är med, han har tittat på TV i 24 timmar nu, han är den sista som skulle beställa hämt pizza har jag trott, vad trot ni har hänt? Japp just det!
 

flapps

Medlem
Någon som testat DoubleTree Resort & Spa by Hilton Hotel Ocean Point - North Miami Beach?
Kommer åka till Miami i juni 2017 med familjen och hittade stort bra rum där. Svit med 2 sovrum. Tar gärna emot feedback om någon bott där!
Vi har bott där ett gäng gånger och hotellet är ganska slitet men har en fin strand. Frukosten är faktiskt väldigt bra med amerikanska mått. Har du någon statuskort så har ni fri frukost för hela familjen. Poolbaren är också ok med smårätter och dryck. Ett tips är att skicka ett mail till hotellet att ni vill bo högst upp då har ni en fantastisk utsikt.. Slänger med ett par bilder..
20130617_154509.jpg 20130621_151208.jpg 20130624_095216.jpg 20130624_095252.jpg IMG_20130619_130342.jpg
 

Najk

Medlem
Ska ner till Orlando/Miami om en dryg vecka. Har bokat Conrad Miami 23-25 oktober innan vi åker hem.
Bra värde med Points+Cash (20k pts + 85USD)
 
Är det någon som har bott på The Gates Hotel South Beach - a DoubleTree by Hilton och har erfarenheter att dela med sig av? Vi har bokat 4 nätter där i december.
 

jumbooze

Medlem

Gus

Medlem
Vi ska bo två nätter i Miami. Vi är inte jätteimpade av stranden och dess omgivningar så vi tänkte bo nära flygplatsen och bara slappa vid poolen (reser med familjen). DoubleTree by Hilton Hotel Miami Airport & Convention Center tycker jag ser fint ut. Det har dessutom en lounge vilket är trevligt för en HHD. Någon som bott där?
 

Senator

Moderator
Vi ska bo två nätter i Miami. Vi är inte jätteimpade av stranden och dess omgivningar så vi tänkte bo nära flygplatsen och bara slappa vid poolen (reser med familjen). DoubleTree by Hilton Hotel Miami Airport & Convention Center tycker jag ser fint ut. Det har dessutom en lounge vilket är trevligt för en HHD. Någon som bott där?

Nu råkar jag inte hålla med dig om stranden South Beach är fantastisk och Bentley Hilton varumärkets bästa i USA, men smaken är som baken.

Ingen direkt Info om DoubleTree men i USA är i min erfarenhet alla lounger ”honor bar” eller ”cash bar”. Mao kostar öl och vin.

Bodde nu vid inresa och utresa till Bahamas på Hilton MIA Airport och vi var nöjda. Dock hann vi inte poolen denna gång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Once56

Medlem
Bodde på Double tree för två år sedan. Ser riktigt nice ut, men rummen är(var) gamla med trist heltäckningsmatta och murriga färger. Klar lukt av fukt/mögel. Bra frukost dock och trevligt atrium med mat och underhållning på kvällen. Men vi har valt bort det efter detta tillfälle.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Nu råkar jag inte hålla med dig om stranden South Beach är fantastisk och Bentley Hilton varumärkets bästa i USA, men smaken är som baken.

Ingen direkt Info om DoubleTree men i USA är i min erfarenhet alla lounger ”honor bar” eller ”cash bar”. Mao kostar öl och vin.

Bodde nu vid inresa och utresa till Bahamas på Hilton MIA Airport och vi var nöjda. Dock hann vi inte poolen denna gång.
Jag har inte bott på Hilton i USA på länge så jag hade glömt bort att alkoholen faktiskt kostar. Jag trodde cash bar betydde typ "casual bar" :D. Nåja, det blir nog bra med lite dr. Pepper efter att ha ankommit med SAS business, speciellt när barnen är med :). Bentley ser fantastiskt ut men lite över vår budget. South Beach är vacker, men för stor för min smak. Jag föredrar mindre ständer med strandserveringar direkt på stranden, à la Thailand.

Bodde på Double tree för två år sedan. Ser riktigt nice ut, men rummen är(var) gamla med trist heltäckningsmatta och murriga färger. Klar lukt av fukt/mögel. Bra frukost dock och trevligt atrium med mat och underhållning på kvällen. Men vi har valt bort det efter detta tillfälle.
Ja det ser verkligen nice ut! Mögeldoft låter inte så trevligt, vi får hålla till mest vid poolen! Är det alltför störande doft får jag väl göra en "claim" och i alla fall få några poäng för besväret. ;)
 
Toppen