Senaste nytt

Hilton Las Vegas billigt nu

Du var där för snart två år sedan och OP meddelar att priserna kommer ner.

Jag bodde billigt på flera resorts för många år sen men det spelar bara nostalgisk roll nu. Tropicana med balkonger är rivet som ett exempel.

Även Palm Springs har blivit gentifierat och priser har rusat.

Haha vad är din poäng, att mitt pris ifrån 1.5 år sen spelar nostalgisk roll? :D

Whatever, min poäng var att jag köpte på cyber monday och betalade nästan 300 usd natten. De va ett bra pris för 1.5 år sen, så om det nu kommit ner till 100 USD nånting per natt är de ju otroligt välkommet!

I påsk betalade jag 869 dollar inklusive skatt och avgifter för sju nätter på ett lägenhetshilton 2 miles från "strippen" (separat sovrum och egen balkong). Jag valde medvetet ett större rum, de mindre låg på under 100 dollar natten

Ungefär samma tid 2023 hade jag ett annat lägenhetshilton på "strippen". Klart högre standard men ungefär lika stort rum. 210 USD/natt.

Kan inte precis påstå att jag såg färre människor i omlopp 2025 än 2023, men påsk är ju inte riktigt högsäsong för amerikanska turister.

I påsk betalade jag 869 dollar inklusive skatt och avgifter för sju nätter på ett lägenhetshilton 2 miles från "strippen" (separat sovrum och egen balkong). Jag valde medvetet ett större rum, de mindre låg på under 100 dollar natten

Ungefär samma tid 2023 hade jag ett annat lägenhetshilton på "strippen". Klart högre standard men ungefär lika stort rum. 210 USD/natt.

Kan inte precis påstå att jag såg färre människor i omlopp 2025 än 2023, men påsk är ju inte riktigt högsäsong för amerikanska t
Är det inklusive resort fees? I Las Vegas måste man räkna med dem också.

Apropå hur mycket färre turister läste jag nyligen siffran 11%. Jag har ingen källa till det men siffran tyder inte heller på någon jätteförlust av turister även om det borde vara märkbart.

Jag bokade via hilton-appen. Jag kikade lite på priserna ungefär 2-3 veckor innan (i Juli) men då var dom fortfarande höga ($200 och uppåt...). Två dagar innan vi skulle till LV så kollade jag alla Hilton i LV via appen och då var ungefär hälften prissänkta rejält.

Toppen