@Ozz Vilka tankar hade du omkring DoubleTree Surin Beach vs Hilton Arcadia? Har du bott där innan? Är den ena bättre?
Vi har inte bott på Arcadia men tänkte kanske testa det helgen 11-12 april, får återkomma med recension efter det.
Ang. DoubleTree Surin Beach så checkade vi in idag och blev uppgraderade till en svit vilket till en början kändes bra...
Men efter att ha äntrat rummet så kan vi konstatera att de 4 stjärnorna hotellet fått inte når upp till standarden på rummet. Det är slitet, halvt stopp i avloppen, skranglig säng, det mesta känns "so-so" på rummet. Poolområdet är helt ok och trädgårdsanläggningen är välskött men det märks verkligen att det är ett Ving-hotell på stilen och hade jag sett det innan jag bokade så hade jag nog valt nåt annat...
Sen kommer vi till servicen och den är riktigt dålig det lilla vi hunnit att testa. Totalt oengagerad personal, långa väntetider och ett allmänt tråkigt sätt.
I poolbaren tog det ca 15 minuter innan någon av de 4 personalen (som hade sett oss) orkade komma och ta en beställning. Med tomma ölglas var det ingen som frågade om vi ville ha mer. I huvudrestaurangen stod jag och läste i menyn utanför för att konstatera att det inte fanns några stekar vilket jag var sugen på idag. Jag frågade en personal om det inte gick att få en stek på hotellet och han bad mig vänta ett ögonblick, han är fortfarande inte tillbaka...
Då gick vi till sportsbaren (vi var de enda gästerna) och beställde varsin öl vilken tog 7-8 minuter att servera. Sedan beställde vi varsin förrätt varav den ena kom efter ca 15 minuter, när inte den andra förrätten inte kommit efter 40 minuter bad jag att få betala och då var båda förrätterna med på notan. *suck*...
Då hade vi tröttnat rejält och gick över till
Twin Palms (vägg i vägg med hotellet) där vi fick en enastående service och mycket bra mat. Jag tror inte att jag behöver säga att vi även kommer att lägga våra slantar hos grannen i morgon också.
Nu återstår det att testa frukosten i morgon men jag har en otäck känsla att den kommer att följa samma spår som resten av dagen, men mer om detta vet jag i morgon.