Senaste nytt

Hilton honor sale - ingår frukost eller inte!?!?

ska boka Hilton slussen med Hilton honor sale rate och bokar junior suite. I raten ingår ingen frukost men de står att man kommer in i exekutive lounge där fri frukost serveras. Ingår frukosten eller inte?

ska boka Hilton slussen med Hilton honor sale rate och bokar junior suite. I raten ingår ingen frukost men de står att man kommer in i exekutive lounge där fri frukost serveras. Ingår frukosten eller inte?

Det ingår frukost i loungen, men inte i matsalen. Frukosten i loungen brukar oftast vara enklare än den i matsalen.

Om du bokar ett rum där Executive Lounge ingår, så har du frukost där men inte i matsalen.

Utbudet helt klart bättre nere i matsalen. Lite högre ljudvolym dock. Jag hade tagit frukost nere i matsalen för att sedan gått upp för "fika" i lite lugnare miljö i loungen.

Utöver fikabröd så finns det typ gröt fil/yoghurt, musli, bröd och pålägg. Bacon, korv samt ägg brukar finnas. Jag har varit med om sämre loungefrukostar.. Vad är du ute efter?

Baserat på de få gångar jag varit där iår.

I loungen saknas generellt en del lite mer speciella "nich" rätter som våffeljärn ovanligare såser och dylikt.
Man har helt enkelt inte plats för samma variation som i stora frukostmatsalen.
Annars är skillnaden inte jättestor, det är samma råvaror på basgrejerna.
En del lounger serverar däremot några extra treats som bara finns där (bubbel på Tokyo Hilton tex., tyvärr inte på Slussen)

Jag brukar ta frullen i stora salen första dagen, och sen i loungen för att se vad jag missar.
Den som "optimerar" kan göra detta samma morgon genom att gå upp i loungen direkt efter frulle där nere om man har tid.
Oftast kommer jag fram till att lugnet i loungen väl överväger det man kanske missar i stora matsalen.

På Slussen loungen kommer du inte sakna något viktigt i frukostväg (Svensk eller continental) om du inte har speciella krav.

@Senator
Den har tyvärr blivit mycket sämre senaste året som hotellets service mot diamonds i övrigt.
Inte längre drink vouchers och snack vid arrival och ingen "cooked breakfast" meny i loungen.
Saknade mina French toast :(
Däremot så fyller den absolut de basala behoven. Det finns fräscha frukter, musli, yoghurt, bröd och lite pålägg.
Samt äggröra med korv och köttbullar osv.

@jerixon vad tyckte du om frukosten i loungen på Hilton Slussen?

Toppen