Senaste nytt

Hilton HEL airport

Johanna

Medlem
Bor här i natt. Fick en uppgradering som eg bara var till Ex lounge planet men samma rum. Gick till gymmet och skulle sedan basta men den var av. I receptionen så sa dom att den inte sattes på förens kl 18. Kan förstå det i energikrisens anda. Men jag fick då ett nytt rum med egen bastu. Gissar att finnarna tar allvarligt på att man inte får basta. Eloge till receptionisten. Så nu väntar jag på att bastun ska bli varm/het. Gymmet är helt ok. Nästan inga maskiner men lite fria vikter och då kan man köra lite övningar om än inte allt.

Men jag har en fråga om uppgradering som Diamond. Det står uppgradering enligt eget val men jag har aldrig fått frågan utan när jag väl ska checka in så har jag fått någon uppgradering och då är den möjligheten körd. Lurar dom mig eller är det så det är? Vad jag menar har jag rätt att säga att om det finns ett bättre rum är det den jag vill ha uppgraderat till eller är det bara ett steg i rumskategorin?

Förutom på Conrad i Dubai där jag fick en hel jäkla suite/lägenhet med typ 2 kök. Ett kök var för typ personal och sen ett annat ute i mer lägenheten. Helt galet
 

John Rambo

Medlem
Innan incheckningen kan man ofta (inte alltid) välja rum i appen.
Funktionen fungerar dock sådär och det går inte själv att välja Sviter även om de är tillgängliga..
Jag vet inte hur de ser på uppgradering, men min erfarenhet säger mig att de endast ger något steg upp; runt executive, då det ofta finns bättre rum lediga (är också Diamond)
 

Johanna

Medlem
Innan incheckningen kan man ofta (inte alltid) välja rum i appen.
Funktionen fungerar dock sådär och det går inte själv att välja Sviter även om de är tillgängliga..
Jag vet inte hur de ser på uppgradering, men min erfarenhet säger mig att de endast ger något steg upp; runt executive, då det ofta finns bättre rum lediga (är också Diamond)
tack
 
Toppen