Senaste nytt

Hilton Grands Vacations

Som sagt tack för hjälpen, Mycket har klarnat som inte framkom under vår visning..
Dock det på Manhattan vi var inbjudna till skulle de ha 48.000 dollar för på visningen inte 38.000 som Doc skriver.
Skulle då få 750.000 x-tra HH poäng samt Gold for ever, men ändå.
Kikar vidare på materialet, intresse finns till rätt pris, samtidigt det ligger något i vad hustrun sade, "ska vi nu låta Hilton bestämma vart vi ska semestra i framtiden"

Idag skulle jag boka om ett par stays och det gick inte att boka AAA via hemsidan, så jag fick ringa in. Blev erbjuden att få lyssna på ett "specialerbjudande" och eftersom jag inte hade något bättre för mig, så tackade jag ja.

Det var givetvis en HGVC-försäljare som ville att jag skulle åka till Orlando och bo där för $749 i en vecka. Vet inte om han spelade eller om han faktiskt inte såg att jag var diamond förens han frågade och jag talade om det för honom. Då blev jag helt plötsligt erbjuden en studio för upp till 4 pers för $699 (fortfarande 7 dagar/6 nätter) och biljetter till Universal Studios för hela tiden. Allt för att man ska komma och lyssna på en tvåtimmars föreläsning om HGVC.

Jag var inte speciellt sugen på att ta en semester i Orlando närmaste tiden, så jag tackade vänligen men bestämt nej. Hade jag varit sugen på att åka till Florida så hade det dock varit mycket attraktivt...

Bor för tillfället på Hilton Times Square i New York.
I Receptionen var ett litet podie med en skylt om gratis 500p vilket jag blev lite sugen på.
Började prata med den som stod där och ett erbjudande om att gå att lyssna på en "infoträff" på 90 minuter om Hilton Club/Timeshare/Hilton Grand Vacation.

För besväret fick jag välja på:
* Ett Visakort med 100USD laddat på.
* 200 USD rabatt på nästa Hiltonstay (JA TACK!)
* 200 USD på restaurang (en lång rad på olika) i NY
* 200 USD på Broadwayshow
* Någon NY-kort för turistgrejer
(kan ha varit något mer också)

Den trevliga kvinnan vid podiet berättade inte särskilt mycket vad dealen var och vad det egentligen var för något.
Hon lockade med gratis taxi och frukost på plats. Tja, tänkte jag och blev sugen på de 200USD för att sitta ner i 90 minuter.

Jag och flickvän knallade dit imorse med öppna ögon, lite extra kul att som skandinav se hur det funkar i USA.
Väl på plats blev vi väl omhändertagna via 2 receptioner till en säljare och en mager frukostbuffé.

Han körde på stenhårt och hade lite attityd men samtidigt skämtsam där han såklart gav sken om att denna deal han skulle ge vad once in a lifetime och mellan raderna att han endast hade provision.

Dealen började med ungefär 1500USD vartannat år för underhåll + ca 20000USD för en andel.
Då skulle vi kunna bo i en flott lägenhet i NYC 2v per år(några poäng som man även kunde växla till 500k HH-poäng)

Han räknade även på att hotell i NYC/London kostade runt 400USD natten.
Han blev lite paff när jag berättade(och visade kvittot) från senaste Conradvistelsen i London och vad Hilton Times Square kostade mig..

Men han gav sig inte utan när vi tackade nej första gången gick han iväg ca 10 minuter. Min flickvän gick då på toaletten och överhörde när han pratade med någon slags överordnad och hörde att han blev väldigt paff/förtvivlad att vi inte köpte hans deal.

Nästa vända sänkte han priset till 900USD vartannat år + 15000USD för en andel.
Då skulle vi få 1v. Även HHD for life.

Tack men nej tack sa vi.
Då drog han iväg bara och vi trodde han blev sur och vi började visa ut oss själva när en kvinna avbröt oss för att checka ut oss,

Även hon försökte då en tredje gång med ett lite mer sockrat erbjudande men vi stod fast, Nej tack det passar inte oss.
Killen såg vi inte röken av mer.

Vi fick då checka ut i receptionen och välja "present!

Min plan var att få 200USD rabatt för nästa vistelse (planerat Asien i Höst), Men det gällde endast i 6 månader och i USA (Man var dessutom tvungen att välja om det skulle vara Hilton, Hampton, HGI osv osv)
Så det fick bli 100USD på ett Visakort.

En märklig upplevelse där man kände hur besvikna de blev när vi inte var intresserade. Fram tills första erbjudandet var killen väldigt tjenis och trevlig men när han började ana ett annalkande nej blev stämningen lite sämre..

Skulle såklart läst på BC innan..
Var det värt 100USD på ett Visa-kort? Njae..

Som nyblivna pensionärer är vi tydligen "lovligt byte"
Har kikat runt på olika alternativ och konstaterat att det inte är ekonomiskt fördelaktigt för vår del. Kostnad per natt blir högre än att hyra studio någonstans. Vid dödsfall är insatsen borta, ärvs inte. Framförallt inlåsningseffekten. Somfru ulagun klokt påpekade . Jag vill inte att Hilton ska begränsa vårt resande.
Avslutar med att vi just nu sitter i en fräsch hyrd studio vid havet i Torredembarra åtta mil söder Barcelona för drygt 600kr per natt.
Varför då binda upp sig i något program

Går väl att konstatera att det är samma princip oavsett bolag som ligger bakom.
Själv blivit övergiven vid ett halvfärdigt hotellkomplex i Miami efter att tre "mekklare" misslyckats övertala oss under en 3-timmars sittning med rundvisning.
Och för varje ny tomte som la sig i blev priset lite lägre och förmånerna högre. Den sista tror jag hette Sales Manager. Special price only for you and only today. Avtalet var som ett mindre lexikon i storlek :)
Vi hade dock sett till att få presenterna innan vi satte oss. Så på det hela taget var det en väldigt bra deal för att offra 3 timmar och en taxiresa.

Det vi väldigt snabbt kom fram till var att för motsvarande pengar får vi väldigt mycket trevligare på att själva kunna välja vart vi vill åka.

Ja säljarna är fantastiskt bra. Dock bättre deal att köpa på andrahandsmarknaden som jag tidigare skrivit om i fall man är intresserad. Dock försöker Hilton mota detta genom att erbjuda extra perks till de som köper andelar direkt från Hilton.

Ja säljarna är fantastiskt bra. Dock bättre deal att köpa på andrahandsmarknaden som jag tidigare skrivit om i fall man är intresserad. Dock försöker Hilton mota detta genom att erbjuda extra perks till de som köper andelar direkt från Hilton.
Problemet är ju att jag har svårt att se hur det kan bli en bra deal hur man än vänder på det. Bara årsavgiften var ju i nivå med vad jag betalar för hotell idag och då är jag fri att anpassa mitt boende efter behov.

Det är säkert jättebra för vissa målgrupper, men det är nog få på BC som ligger i den målgrupp som detta är en bra affär för.

Sprang på samma person vid podiet idag när jag var på väg hem från stan,
De tog väldigt allvarligt på vad jag och flickvän hade upplevt och deras manager skulle höra av sig till mig under dagen/imorgon för att följa upp ytterligare...

Problemet är ju att jag har svårt att se hur det kan bli en bra deal hur man än vänder på det. Bara årsavgiften var ju i nivå med vad jag betalar för hotell idag och då är jag fri att anpassa mitt boende efter behov.

Det är säkert jättebra för vissa målgrupper, men det är nog få på BC som ligger i den målgrupp som detta är en bra affär för.

Ja, alltså jag sa inget om vilka som är målgruppen. Detta är ju inget hotell utan mest om man vill ha ett flexibelt långtidsboende med kök eller pentry tänker jag. Det är nog svårt att se det som ekonomiskt lönsamt.

Toppen