Jag tillhör till dom som inte gillar statusmatch av de skäl som har nämnts många gånger på detta forum. Jag bestämde mig dock för att prova statusmatch med Hilton för två år sedan (första och enda statusmatch jag någonsin har gjort). Då hade jag flera Hilton-bokningar och tänkte att det skulle vara bra att testa hur HHD jämförs med Marriott Platinum/Titanium som jag har haft för flera år. I början av 2018 statusmatchade jag Marriott Platinum till HHD. I början var jag inte så nöjd med HHD och tänkte att jag ska bara fortsätta med Marriott efter testperioden. Jag tyckte (och tycker fortfarande) att Marriott vinner gällande hotellutbud, recognition och speciellt med guaranteed late check-out.
Men i år har jag stannat mycket på Hilton, speciellt i Europa. Jag tycker att jag har fått bra service, ofta bra upgrades och flera av hotell har varit av bra kvalitet. Fast jag inte hade planerat det, blev det så att jag nu har nått 30 stays i år och förnyade HHD. Jag tycker att både Hilton och jag vann. Hilton fick en ny bra kund och jag fick mycket mer flexibilitet genom att ha både HHD och Marriott Platinum, istället av bara Marriott Titanium. Även om jag inte har ändrat min åsikt gällande statusmatch, förstår jag nu iden med det bättre.
Men i år har jag stannat mycket på Hilton, speciellt i Europa. Jag tycker att jag har fått bra service, ofta bra upgrades och flera av hotell har varit av bra kvalitet. Fast jag inte hade planerat det, blev det så att jag nu har nått 30 stays i år och förnyade HHD. Jag tycker att både Hilton och jag vann. Hilton fick en ny bra kund och jag fick mycket mer flexibilitet genom att ha både HHD och Marriott Platinum, istället av bara Marriott Titanium. Även om jag inte har ändrat min åsikt gällande statusmatch, förstår jag nu iden med det bättre.