Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

Räknas stays som jag betalat 100% med points mot att uppfylla mina 4 stays mot HHG?
Det räknas som en vistelse, så ingen skillnad där mot vistelser betalda med pengar i vanliga fall. Det skulle förvåna mig mycket om det skulle vara någon form av undantag i detta fall.
Är man "eligible" för uppgrades som vanligt om man betalar med points förresten?
Japp

Det räknas som en vistelse, så ingen skillnad där mot vistelser betalda med pengar i vanliga fall. Det skulle förvåna mig mycket om det skulle vara någon form av undantag i detta fall.
Chattade lite med kundtjänst idag och de påstod att bokning med bara points inte räknas. Points + cash skulle däremot räknas.

Tänkte väl ta det säkra före det osäkra här och boka points + cash, men hur väljer man hur mycket points vs cash? Har aldrig provat tidigare. Det finns en liten symbol för points vs cash på honors-raten men den verkar inte klickbar.

1. Hotel Reward Stays ("Reward Stays") are stays at hotels within the Hilton Portfolio with the use of full Points or Points combined with payment, where available, or a Reward Certificate. If any portion of Points is used for the Member's stay, the entire stay is considered a Reward Stay.

13. The number of Reward Stays and the number of nights during a Reward Stay will count towards the number of stays and/or nights required for Elite tier qualification.

Källa: Hilton Honors Terms and Conditions

Jag klarade själv en Gold challenge i våras. En av mina fyra stays var för poäng.

Det var raka besked där Martin! Bäst att ta en dump av den där terms-sidan innan jag klämmer 3 separata stays på 1.5 vecka. Blir nog ett på Hilton Slussen eftersom det är nära. I Helsingfors verkar det finnas 2 olika vilket också är effektivt.

Jag valde att köra points + cash eftersom jag hade en chatkonversation dumpad som sa att det skulle fungera (cash = typ 100kr). Det blev Hilton Slussen Twin Deluxe (bokat Queen Room), Hilton Helsinki Airport Executive Twin (bokat Twin Room) samt Hilton Helsinki Strand Sea view Twin (ingen uppgradering). Det sistnämnda var riktigt trevligt, blev en bra weekend med sonen. Jag fick ett mail igår som bekräftar att min guldstatus är förlängd till mars 2020.

Någon som vet något om följande?

Man får statusmatch till Guld. Bor dom fyra vistelserna och behåller sitt guld efter prov-perioden.
Statusen hinner gå ut innan man förlänger den.
Man gör ett nytt försök att få en status-match till guld, men blir nekad pga att man redan gjort en - för 3 år sen.
Man blir dock erbjuden en challenge, vilket innebär att man får guld efter att ha bott 4 vistelser. Ingen provperiod alltså.
Man avvaktar...

Så... man har bott ihop till Platinum hos Radisson Rewards.
Tror ni att man kommer kunna göra en status-match direkt till HHD iom. att man aldrig har gjort just _det_ innan, eller blir svaret detsamma som vid andra försöket med HHG?

Varför jag frågar istället för att bara prova, är för att jag har 7 stays kvar innan jag når upp till RRP. Det kan jag uppnå om jag "springer mellan hotellen" under nästa 7-dagars-vistelse. Det är ju inte jätteroligt, men kan vara värt det om man kan lyckas knipa ett HHD också.

Vad tror ni?

Någon som vet något om följande?

Man får statusmatch till Guld. Bor dom fyra vistelserna och behåller sitt guld efter prov-perioden.
Statusen hinner gå ut innan man förlänger den.
Man gör ett nytt försök att få en status-match till guld, men blir nekad pga att man redan gjort en - för 3 år sen.
Man blir dock erbjuden en challenge, vilket innebär att man får guld efter att ha bott 4 vistelser. Ingen provperiod alltså.
Man avvaktar...

Så... man har bott ihop till Platinum hos Radisson Rewards.
Tror ni att man kommer kunna göra en status-match direkt till HHD iom. att man aldrig har gjort just _det_ innan, eller blir svaret detsamma som vid andra försöket med HHG?

Varför jag frågar istället för att bara prova, är för att jag har 7 stays kvar innan jag når upp till RRP. Det kan jag uppnå om jag "springer mellan hotellen" under nästa 7-dagars-vistelse. Det är ju inte jätteroligt, men kan vara värt det om man kan lyckas knipa ett HHD också.

Vad tror ni?
Matchar Hilton ens Platinum från Radisson?
Skulle gissa på att om de gör det får du en challenge med 8 stays.

Toppen