Senaste nytt

Hilton eller Mariott?

Någon kort motivering @Senator ?

Är själv HHD men om/när status ändras kanske det är dags för Marriott.

1. Urvattningen med alla ”gratis” statuskort
2. I snitt, bättre kvalité på hotellen inom Marriott särskilt med tillägg av Starwoodportföljen i mitt tycke
3. Bättre förmån

Status på Marriott och Starwood upplevs som mer exklusivt.

Det som gör Hilton ner åtråvärt idag är de mindre varumärken som Curio och Conrad.

2. I snitt, bättre kvalité på hotellen inom Marriott särskilt med tillägg av Starwoodportföljen i mitt tycke
3. Bättre förmån

Det som gör Hilton ner åtråvärt idag är de mindre varumärken som Curio och Conrad.
Tack! @Senator

3. Bättre förmån

Mr Senator

Jag har Guld på hilton och jag gillar det, tycker det är bra standard inget wow. bor cirka 30-40 nätter på hilton om året.
Dock så håller jag på med en bokning nu på 14 nätter till Seychellerna, och då kom en ide om jag ska försöka satsa på Marriott istället för Hilton.

Känns lite bättre men jag har gillat Hilton är för att varende gång jag har bott där så har jag blivit uppgraderad på rummen. Det tycker jag väldigt mycket om. Kanske svårt att svara där men är Marriott lika villiga att uppgradera sina gäster?

Tack på förhand

Man kan inte rakt jämföra Hilton och Marriott gold. Marriott gold är en lägre status.

I normala tider är det 40 nätter för Hilton gold och 25 för Marriott. Det gör att det finns betydligt fler Marriott gold (jämförelsevis), vilket leder till lite sämre med uppgraderingar. Däremot har ju Hilton gold frukost som benefit och gillar man det så är de oslagbara där.

Länge upp är det lite mer lika med diamond på 60 nätter på Hilton, där Marriott har 50 för platinum eller 75 för titanium.

Man kan inte rakt jämföra Hilton och Marriott gold. Marriott gold är en lägre status.

I normala tider är det 40 nätter för Hilton gold och 25 för Marriott. Det gör att det finns betydligt fler Marriott gold (jämförelsevis), vilket leder till lite sämre med uppgraderingar. Däremot har ju Hilton gold frukost som benefit och gillar man det så är de oslagbara där.

Länge upp är det lite mer lika med diamond på 60 nätter på Hilton, där Marriott har 50 för platinum eller 75 för titanium.

Tack för infot, bästa. Känns som att jag kommer stanna kvar på hilton. Jag har även hotels.com vid andra bokningar. Men så synd att hotels.com inte har högre nivå än guld. :(

Enig. Har nästan aldrig bott på Hilton men har haft Platinum (innan sammanslagningen med SPG hette det Gold) i ca 10 år på Marriott. Har dragit in de flesta nätterna i Asien och där är min känsla att chansen till uppgradering beror på vilket hotell det är. Vissa alltid uppgraderad, andra 50/50 chans. Så med Gold skulle jag nog inte förvänta mig att bli uppgraderad utan glatt överraskad när det hände. Men när man når Platinum har man lounge och sen check-out, så frågan är om du ska satsa på 50 nätter:)

Nu har jag aldrig kommit upp i mer än gold hos dessa kedjor. Kan bara säga att jag fått klart mer av Marriott än jag fick på Hilton.

Nu har jag aldrig kommit upp i mer än gold hos dessa kedjor. Kan bara säga att jag fått klart mer av Marriott än jag fick på Hilton.
Vad fick du mer av på Marriott än Hilton som Gold?
Som HHG (Hilton Gold) fick jag uppgradering och tillgång till Loungen och inkluderad frukost varje gång. Jag status matchade till Bonvoy (Marriott Platinum) så jag har aldrig haft Bonvoy Gold men vad jag vet får man inte tillgång till loungen som Bonvoy Gold.

Vad fick du mer av på Marriott än Hilton som Gold?
Som HHG (Hilton Gold) fick jag uppgradering och tillgång till Loungen och inkluderad frukost varje gång. Jag status matchade till Bonvoy (Marriott Platinum) så jag har aldrig haft Bonvoy Gold men vad jag vet får man inte tillgång till loungen som Bonvoy Gold.
Hilton gold är väl kanske en högre nivå än Mariott Gold.

Toppen