Senaste nytt

Hilton bonusprogram generellt

Sir Lemon

Medlem
Vad ungefär kostar en natt på ett medelhilton i en europeisk stad i poäng ?(alltså typ ett intervall).

Har inte använt mitt på tio år men tänkte börja igen och har ingen aning generellt. Ser att det verkar vara enda sättet att kolla hotell för hotell.

Har förstått att en bokning i basläget GER typ 10 p/ dollar, men vill ha en aning om vad det betyder när man väl plockar ut en natt. De har ju också mot tillägg 2x vid bokningar och även Goldbonus.

Det beror helt på plats, i Tyskland tycker jag priserna exempelvis är så bra att bonusnatt är helt onödigt att plocka ut.
När jag kollar poäng tycker jag de flesta ligger mellan 30-40k poäng per natt på de hotell jag kan tänka mig, ibland lite mer.
Rent generellt ser jag ingen större vinst med att plocka ut en bonusnatt om det inte gäller en längre vistelse om 5 nätter där jag då enbart behöver betala för 4 nätter i poäng (fifth night free). (om det inte visar sig ge ordentligt bra värde för en enkel natt)
Där ligger min plan iaf.

x2 tillägget vid bokning håller jag mig ifrån om ingen annan plockar upp notan, det ger enbart x2 på baspoängen och inte på din guldbonus (80% extra).

Det beror helt på plats, i Tyskland tycker jag priserna exempelvis är så bra att bonusnatt är helt onödigt att plocka ut.
När jag kollar poäng tycker jag de flesta ligger mellan 30-40k poäng per natt på de hotell jag kan tänka mig, ibland lite mer.
Rent generellt ser jag ingen större vinst med att plocka ut en bonusnatt om det inte gäller en längre vistelse om 5 nätter där jag då enbart behöver betala för 4 nätter i poäng (fifth night free). (om det inte visar sig ge ordentligt bra värde för en enkel natt)
Där ligger min plan iaf.

x2 tillägget vid bokning håller jag mig ifrån om ingen annan plockar upp notan, det ger enbart x2 på baspoängen och inte på din guldbonus (80% extra).
Många tack för data! :)

Du kanske redan har koll på det men hilton har även kampanjer typ hela tiden där man kan köpa poäng och få dubbelt antal. Kan löna sig för väldigt dyra hotell.

Toppen