Senaste nytt

Hilton bokar av vistelser gjorda med poäng

Mr Carter

Medlem
Det här trodde jag inte var möjligt men om mindre än 4 veckor hade jag en vistelse på 10 dagar bokat med Hilton med poäng. I går avbokades den av Hilton. Anledningen är att Hyatt köpt alla hotell ägda av Playa Hotels & Resort som har hotell i Mexiko, Jamaica och Dominikanska republiken. I mitt fall är det Hilton som har drivit hotellet (ägt av Playa) som jag hade bokat men det drabbar säkert de som använt till exempel Wyndhams poängbokningar också.
Så nu har jag ett bokat flyg som inte är återbetalningsbart till Dominikanska men ingenstans att bo :rolleyes: Så nästa gång, boka alltid återbetalningsbara biljetter, man vet aldrig vad som händer för jag tror inte att någon reseförsäkring täcker det här scenariot.

Det här trodde jag inte var möjligt men om mindre än 4 veckor hade jag en vistelse på 10 dagar bokat med Hilton med poäng. I går avbokades den av Hilton. Anledningen är att Hyatt köpt alla hotell ägda av Playa Hotels & Resort som har hotell i Mexiko, Jamaica och Dominikanska republiken. I mitt fall är det Hilton som har drivit hotellet (ägt av Playa) som jag hade bokat men det drabbar säkert de som använt till exempel Wyndhams poängbokningar också.
Så nu har jag ett bokat flyg som inte är återbetalningsbart till Dominikanska men ingenstans att bo :rolleyes: Så nästa gång, boka alltid återbetalningsbara biljetter, man vet aldrig vad som händer för jag tror inte att någon reseförsäkring täcker det här scenariot.
Denna dök upp på mitt reddit-flöde: Riktigt fult...

Hände mig för ca 5-6 år sen i Köpenhamn, bokat ett Nordic Choice 4 personer med poäng. Avbokades då Best Western tog över med kort varsel.
Tråkigt, och kostade mig en en bunt pengar, men jag fick tag på rum på annat hotell. Jag var inte jätteglad....

Har hänt mig två gånger med Hilton. Bägge gångerna tog hotellet kontakt och erbjöd antingen fri avbokning eller ombokning till närliggande hotell för det poängpris jag redan bokat.

Hänt mig också på ett Radisson i NYC i samband med rebranding. Jag blev liksom @fcx kontaktad av hotellet och erbjuden ombokning till ett annat icke-Radisson hotell i närheten (Manhattan, Financial Disctrict). På det nya hotellet ingick inte frukost i rummet, vilket jag hade fått på Radisson som VIP. När jag kontaktade mitt ursprungliga hotell såg de till att jag plus sällskap fick frukost på vårt nya hotell också. Mycket snyggt skött.

Har hänt mig också när Radisson i Solna center rebrandade till typ Best Western för något år sedan. Jag skulle avboka hotellrummet men hittade inte bokningen i appen. Ringde kundtjänsten men de kunde inte svara på så mycket mer än att det hotellet inte tillhörde radisson något mer, då kontaktade jag hotellet direkt och jo min bokning fanns kvar och det var inga problem att avboka. Tyckte det var konstigt att inte radisson medddelade något när bytet skedde.

Toppen