Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Butler o butler...Hotellet kallar det 'butler-service'. Tänk mer som en 24h service som är standby enbart för dig och några till. Dvs dom fixar till det du vill oavsett tidpunkt på dygnet. Vill du ha en flaska vatten kommer dom med det, vill du ha en extra handduk kommer dom med det, vill du ha bäddat sängen kl 3 på morgonen gör dom det. Beställer du tex afternoon tea till villan så kommer dom dragandes med en vagn och serveringspersonal, dukar upp och försvinner. OM du säger till dom att försvinna förstås...

Jag har bott många år utomlands i länder där det ingår tjänstepersonal och är ganska van att det går omkring en massa människor i ens hus och pysslar med div saker. Är man inte van vid detta (som de ggr jag har haft med mig andra Svenskar som inte är så vanda) så är det en väldigt jobbig känsla att någon dukar fram, häller upp, lägger servett i knät och brer smöret framför en. Är man en försynt Svensk blir det en krock direkt då man är van att göra allt detta själv. Det gäller bara att vara tydlig och tex säga att 'från och med här tar vi det själva, thank you'. De flesta Svenskar har det jättejobbig att ge tydliga order som inte kan missförstås.

Glömde säga att ang resan så är det en av de bekvämaste resmål man kan komma till som Skåning. Man flyger CPH-SIN går mellan planen (ca 1h transfer) därefter SIN-DPS och sedan en kvart från flygplatsen till hotellet. Precis samma korta transfer för motsvarande returresa, dvs Singapore Airlines är mycket väl synkade i tidtabell till Bali. Därutöver är SQ en av världens bästa businessclass...:)...

Tack för utförligt information och reflektion, det låter ju onekligen praktiskt med den typ av service under en semestervistelse, och definitivt något som tilltalar oss.

Ang. flyg, jag undersökte på LH hemsida då jag flyger ut från GOT, hyfsat bra flygtider med LH och SQ kombination, total restid är ca 19h "ungefär" lika lång tid det tar för våra Florida flygningar med LH (17h). Att resa ut från GOT med *A är oftast LH det enda vettiga valet.

Vi har optionen att ta Öresundståget ner till CPH men än så länge har det aldrig riktigt blivit ett alternativ map. kostnad vs. tidsbesparings parametern.

EK

Last edited:
Någon som besökt dessa nyligen?
Checkar in på Conrad på Söndag för 5 dagar och har sedan en avstickare till Ubud innan 5 nätter Hilton resort.
Några tips på restauranger / saker att göra i närheten av hotellen?

Någon som besökt dessa nyligen?
Checkar in på Conrad på Söndag för 5 dagar och har sedan en avstickare till Ubud innan 5 nätter Hilton resort.
Några tips på restauranger / saker att göra i närheten av hotellen?
November var vi där, vet inte om det är nytt nog :) Finns en del schyssta massageställen bara direkt utanför Conrad, vi fastnade Carla Spa: för Google Maps . Relativt enkelt ställe och ca 50kr per timme massage. Har även tips på privat chaufför, solnedgång vid Uluwatu-templet med tillhörande show var också trevligt. Har fler tips om du vill dock inte kring mat som vi mest åt på hotellet!

Hilton färdigrenoverad, och Conrad pågår till December står det. Ska bo på
Hilton en natt i söndag och boka en till->rekommenderar ni Conrad eller HGI eller annan hotell nära flygplatsen för vidareflyg?
Tack för reflektioner

Hilton färdigrenoverad, och Conrad pågår till December står det. Ska bo på
Hilton en natt i söndag och boka en till->rekommenderar ni Conrad eller HGI eller annan hotell nära flygplatsen för vidareflyg?
Tack för reflektioner
Jag bodde nyligen på alla tre,

Vid tidig avgång eller budget kör poäng på (5000p per natt)

Har du status?
Jag hade övervägt priset på de Hilton vs Conrad.
Om likvärdighet i pris, kolla på min tråd om Jumbooze åker på tur så ser du jmf och tips på Conrad perks rate

Jag bodde nyligen på alla tre,

Vid tidig avgång eller budget kör poäng på (5000p per natt)

Har du status?
Jag hade övervägt priset på de Hilton vs Conrad.
Om likvärdighet i pris, kolla på min tråd om Jumbooze åker på tur så ser du jmf och tips på Conrad perks rate

Tack! Ska kolla tråden. HHD och anländer kl 18 så jag kan bo första natten på HGI för 5000p faktiskt som budgetsnål. Hilton ligger på 100€ och Conrad 160€ typ.

Tycker Hillton var mycket bättre än Conrad som Hilton Diamond.
Visst vi hade bättre rum på Conrad, men allt annat var sämre i mitt tycke.

Toppen