Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

MartinH

Medlem
Om man bokar Honors Prepay and Save blir det en natts deposition oavsett längden på bokningen. Avbokningsbart upp till 3 dagar innan ankomst.
Jag har många sådana bokningar i Shanghai och jag märker inte det på mitt Amex.
Du är säker på att det är fullt avbokningsbart? Det borde ju vara så, men jag tycker texten här är lite lurig, "free reservation updates".

Prepay and Save - Book with confidence and save, with only a 1-night deposit. Enjoy the flexibility of free reservation updates if you need to change your plans.
 

Glenn E

Medlem
Du är säker på att det är fullt avbokningsbart? Det borde ju vara så, men jag tycker texten här är lite lurig, "free reservation updates".

Prepay and Save - Book with confidence and save, with only a 1-night deposit. Enjoy the flexibility of free reservation updates if you need to change your plans.
Jag har många avbokningar. Absolut inget problem.
Jag brukar kolla priserna och ganska ofta sjunker de ett par veckor innan ankomst här i Shanghai.
 

Tostarp

Medlem
Ang frågorna om frukost. lounge etc så är villorna ett 'hotell i hotellet'. Det finns alltså flera lounger. Som villagäst kan man vara i alla, men som hotellgäst kommer man inte in i 'villaloungen'. Man kan även få servering i sin villa om man så önskar 24/7. Man kan alltså stanna hela vistelsen inom 'villakomplexet'.
 

Renato

Medlem
Tack! Bokade honors discount och såg sedan på kontot att frukost även bör ingår guldmedlemskapet.
Alla rates hade en deposit vilket jag hade velat undvika, men den är återbetalbar så det är väl ok.

Så har jag alltid gjort, bokat det billigaste för frukosten ingår alltid om man är guld eller Diamond.
 

Renato

Medlem
Jag tänkte boka 10 nätter men är osäker om jag ska boka på hilton resort eller conrad. Vi är ute efter en privat pool. Priset var stor skillnad, mer än dubbla på conrad för en villa med pool. Känns som för första gången så slutar det mot hilton men många har skrivit negativt, så blir osäker.

Jag åker med frugan och en litet barn på 20 månader.

Sen undrar jag brukar inte hilton ha för varje 5 nätter så betalar man för 4?

Tack för svar
 

aikelo

Medlem
Bali är väl stängt för turister än. De hoppas öppna upp i Juli om nu vaccinationer går så smidigt som de hoppas på.
 

MLG55

Medlem
Tack efter att jag har läst recensioner så verkar hilton beach villa vinna. :)

Föresten måste man vara vaccinerad för att åka eller räcker det med pcr test innan avresa, vet du det? :)

Vaccinationen löper på väldigt bra på Bali och många är nu redan vaccinerade.
Senaste budet jag läst är att de ska öppna i Juli och välkomna internationella turister.
Ett förlag de har nu är att även om du är vaccinerad så ska du även ta ett PCR test för att komma in i landet.
Sen om de släpper in folk som inte är vaccinerade med PCR test vet jag inte och det är väl där som vi har problem, då det är stor risk att vi inte fått nåt vaccin.
 

Renato

Medlem
Vaccinationen löper på väldigt bra på Bali och många är nu redan vaccinerade.
Senaste budet jag läst är att de ska öppna i Juli och välkomna internationella turister.
Ett förlag de har nu är att även om du är vaccinerad så ska du även ta ett PCR test för att komma in i landet.
Sen om de släpper in folk som inte är vaccinerade med PCR test vet jag inte och det är väl där som vi har problem, då det är stor risk att vi inte fått nåt vaccin.

Då är jag med Tack för infot då är det en stor risk att köpa resa innan ens man får åka in. Mest för att jag är säker på att jag kommer inte få ett vaccin. Så frågan blir får man komma in med pcr test bara.
 
Toppen