Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

Senator

Moderator
Jag tror (fokus på tror) att två saker skapar ett IT-problem:
1. I vissa länder säljer man ett rum och hur många som bor är mindre viktigt. T.ex. USA som fattig student har vi bott 4 pers i 2 Queen beds. Andra länder betalar man per person (andra personen ofta billigare)
2. Systemet läser inte at status och förmåner kopplat till status

Så jag bokar alltid för en person, och senare i bokningsläget kommer det en ruta där man kan fylla i ett andra namn gör jag det..

Jag tror det är kombinationen av olika regler för olika länder + oförmågan att koppla till status du upplever
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Har samma erfarenhet som @Senator. Jag brukar iofs aldrig boka rum där frukost ingår eftersom jag ändå får det, men det borde kvitta tycker jag.
 

Tostarp

Medlem
Jag har varit HHD i långt over 10 år, men har dock senaste året halkat ner till HHG.

Jag har alltid bokat alla rum alltid för bara en person och har aldrig haft några som helst problem när jag vid incheckningen kommit insläpande med hustru eller barn. Dvs jag har aldrig fyllt i något extra namn eller dylikt. Detta har varit så i hela världen utom Sydamerika där jag aldrig varit. Jag har också bott på allting från Waldorf Astoria till Hampton Inn, dvs hela kedjan. Och jag har konsekvent alltid bokat billigaste rummet.

Min bedömning baserat på min erfarenhet ovan är följande:
- Hustru/flickvän/sambo (dvs uppenbart ingen 'tillfällig bekantskap) är aldrig några problem. Frukost, pool, lounge etc etc ingår alltid för båda.
- Ett barn under 10-12år = Inga problem. Jag har alltid fått 'extra bädd' gratis vid förfrågan.
- Två (eller fler barn) = Problem. Oftast fått köpa till extra rum eller större 'familjerum'.
- Barn över 12-13 år = Problem. Har funkat enstaka ggr vid uppgradering till sviter eller dylikt, men räkna med att du får betala för ett extra rum.

Jag kan också tillägga att jag flitigt använt erbjudandet av att man kan få andra rummet till halva priset för barnen (oavsett alder) och alltid fått fulla förmåner för hela familjen som frukost, gym, pool etc etc. Detta erbjudande har jag också använt när jag släpat med mig mina numera vuxna barn och aldrig fått några problem.
 

SNIFF

Medlem
Sitter med samma problem nu som HHD.
Är 5000 JPY dyrare att boka Conrad Hilton med två personer än med en person... trots Diamond. Det står däremot att jag kan lägga till en "additional guest" när jag bokar ett twin room med en person.

Är rekommendationen att jag bokar en person helt enkelt?

Screen Shot 2016-05-19 at 12.05.15.png
 

nollbit

Medlem
Sitter med samma problem nu som HHD.
Är 5000 JPY dyrare att boka Conrad Hilton med två personer än med en person... trots Diamond. Det står däremot att jag kan lägga till en "additional guest" när jag bokar ett twin room med en person.

Är rekommendationen att jag bokar en person helt enkelt?

Visa bifogad bild 52645
Om det mot förmodan skulle bli strul så har jag mail från både Conrad Tokyo och Hilton Tokyo där de säger åt mig att boka en person och bo två (som HHD).
 

Henke

Medlem
Håller just nu på att boka Hilton Fashion District, NY som Diamond.

Vi är tre vuxna (familj) och jag tänker mig ett "2 double bed" rum. Räcker det med att jag anger 2 gäster och vi får den 3:e gratis? Det skiljer nämligen i pris beroende på antalet gäster!

Sedan undrar jag även om någon har erfarenhet med en tredje gratis frukost per natt?
 
Håller just nu på att boka Hilton Fashion District, NY som Diamond.

Vi är tre vuxna (familj) och jag tänker mig ett "2 double bed" rum. Räcker det med att jag anger 2 gäster och vi får den 3:e gratis? Det skiljer nämligen i pris beroende på antalet gäster!

Sedan undrar jag även om någon har erfarenhet med en tredje gratis frukost per natt?
När det gäller 3 gäster vet jag att det inte går att få bort det tillägg som blir. Jag försökte med det i Tallinn i somras och det är automatiskt ett tillägg på 100 euro per natt och person då om man är fler än 2 Pers.

När skall du boka? Jag är där 25-28 januari 2017.
 

Tostarp

Medlem
Mitt svar ang din tanke enl ovan:
USA = problem (=extra kostnad)
Europa = kanske problem
Asien = inget problem

Jag tror du kommer få att betala extra på något sätt iom det är NYC...
 
Toppen