Senaste nytt

HHonors: ändringar från 1 april, 2018

Milestone Bonuses
Eftersom det nya programmet (där Milestone Bonuses introducerades) startade 1 april så blev jag positivt överraskad att det räknas per kalenderår. Fick min bonus efter 40 nätter förra veckan.

Milestone Bonuses
Eftersom det nya programmet (där Milestone Bonuses introducerades) startade 1 april så blev jag positivt överraskad att det räknas per kalenderår. Fick min bonus efter 40 nätter förra veckan.
Jag har mina misstankar om att det varit lite skakigt med införandet av allt detta. Skulle inte dra slutsatser förens vi ser vad som händer år 2.

Jag räknade lite på hur poängintjäningen påverkas av nya reglerna.

Visa bifogad bild 71151

På totalen, dvs inräkat nya poängbonusen från 40 nätter per år, så skulle jag säga att det är en justering av intjäningen nedåt. Gold och diamond märker det minst, member och silver mest.

Jag hoppas att detta innebär att awardpriserna inte justeras uppåt i år.

Jag räknade på mina nätter i år och gjorde en jämförelse med gamla och nya poängintjäningen.

Stapeln "Campaign points" är en jämförelse mellan "Unlimited Points"-kampanjen och "Double Points"-kampanjen som pågår just nu. Som de flesta redan vet så har jag försökt att maxa detta så mycket som möjligt, därav allt hoppande i London när unlimited points-kampanjen var aktiv. Med nya kampanjen hoppar jag inte alls lika mycket, vilket är skönt.

För info har jag:
39 Stays
62 Nätter

Kort inför om diagrammet:
- För enkelhetens skull är allt uträknat i "snitt per natt".
- Står Gold/Diamond bonus då jag var HHG på mina 3 första vistelser i år
- Nya "milestone"-bonusen är inte med i diagrammet. Överraskande så räknas nätterna från hela kalenderåret, så jag har dragit ihop 60 000 poäng baserat på mina 62 nätter i år

Som du skriver, @fcx, är det en justering neråt, men dock inte jättemycket. Milestonebonusen gör att skillnaden minskar - men då krävs det också att man bor en del nätter.

Screen Shot 2018-08-11 at 00.35.28.png

Last edited:
Jag räknade på mina nätter i år och gjorde en jämförelse med gamla och nya poängintjäningen.

Stapeln "Campaign points" är en jämförelse mellan "Unlimited Points"-kampanjen och "Double Points"-kampanjen som pågår just nu. Som de flesta redan vet så har jag försökt att maxa detta så mycket som möjligt, därav allt hoppande i London när unlimited points-kampanjen var aktiv. Med nya kampanjen hoppar jag inte alls lika mycket, vilket är skönt.

För info har jag:
39 Stays
62 Nätter

Kort inför om diagrammet:
- För enkelhetens skull är allt uträknat i "snitt per natt".
- Står Gold/Diamond bonus då jag var HHG på mina 3 första vistelser i år
- Nya "milestone"-bonusen är inte med i diagrammet. Överraskande så räknas nätterna från hela kalenderåret, så jag har dragit ihop 60 000 poäng baserat på mina 62 nätter i år

Som du skriver, @fcx, är det en justering neråt, men dock inte jättemycket. Milestonebonusen gör att skillnaden minskar - men då krävs det också att man bor en del nätter.

Visa bifogad bild 78556
60k på 62 nätter? Det låter väldigt lite.

60k på 62 nätter? Det låter väldigt lite.

Alltså det är enbart på milestonebonusen som jag har dragit ihop 60k.

Milestonebonusen är uppbyggd på följande vis:
40 nätter - 10k
50 nätter - 10k
60 nätter - 10k + 30k
70 nätter - 10k
80 nätter - 10k
osv i all oändlighet.

Totalt, på baspoäng, Diamondbonus, milestonebonus och kampanjpoäng har jag dragit ihop cirka 485k i år.

Ouch...inte kul för mig som använder poängen till att slappa runt på billiga Hiltons i sydostasien.
Hilton Kota Kinabalu har gått från 10000 till 30000 sen dec 2017.
DT Melaka har gått från 5000 till 19000 sen mars 2018.
DT Kuala Lumpur och DT Penang ligger kvar på 10000, HGI Bali kvar på 5000.

Hur brukar det vara när det skett en sån här förändring, är det klart nu(för tillfället), eller kommer det mer de närmaste dagarna?

Fasiken vad värdelöst.
Nu försvann hela syftet med att använda poäng.

Ju dyrare pengakostnad för en natt, desto dyrare i poäng? Då kommer man aldrig kunna nyttja poäng på typ nyår och andra dyra datum utan att behöva dränera halva poängkontot.

Hilton Tallinn kostar nu t.ex runt 39-40.000 poäng över sommaren istället för tidigare 30.000 för att ta ett exempel. Verkar som att de dagar pengakostnaden är 140€ så är det 40.000 och de dagar det är närmare 100€ så blir det runt 30.000. Tråkigt för då lär ju poängkostnaden vara brutal när det är evenemang och priset ligger på 500€+

Hampton Krakow ligger i alla fall kvar på 10.000 året om.

Last edited:
Toppen