Senaste nytt

HHG vs HHD - värde? Stoppa eller heja på en Hilton-narkoman

Chatta med Hilton på hemsidan och be om HHD fast track/challange, då har du 90 dagar på dig att genomför 8 stays, detta är primärt riktade till kunder som kommer från andra program men ibland så låter dom även HHG använda detta för att nå HHD.

EK

DET FUNKADE!

Nu kan jag foka på ”riktiga” bokningar under denna 90-dagars-challenge. Tack för tipset, hade aldrig vågat utan din uppmaning!

Ps vill också tacka för allas engagemang, oavsett vad man tycker och tänker. Blev lite tagen på sängen av responsen. Alla dessa tips och råd och förmaningar är ovärderliga

Jag är både Ambassador Spire Elite på IHG och HHD. De är bra på olika saker.
Är du i USA brukar det finnas bra med Hilton och även i Europa. På min kommande resa i sommar blir det mest IHG gruppen då de är billigare och med bättre hotell på mina stopp.

Lounge och frukost är det bästa med HHD, det får du inte på IHG förutom vid något enstaka tillfälle.

@Isak21 Jag känner igen symptomen - man vill ju gärna nå "toppen"!
Jag hade HHD ett par år med mycket resande och har sedan lyckats
kvala in för HHG med några privata stays. Har nu löst "problemet" på
samma sätt som du gjort m.h.a. Amex Platinum men HHG känns lite
"B" jämfört med HHD vad gäller uppgraderingar och loungetillgång.

När ni säger stays, pratar vi nätter då? Stays kan ju också menas som en sammanhängande bokning
”Stays” innebär ”vistelser”.
”Nights” innebär ”nätter”.
De är helt sonika skilda och innebär inte samma sak. Man måste ha minst en ”night” på en ”stay”, men det går alldeles utmärkt att också ha flera ”nights” under en ”stay”.

Last edited:
”Stays” innebär ”vistelser”.
”Nights” innebär ”nätter”.
De är helt sonika skilda och innebär inte samma sak. Man måste ha minst en ”night” på en ”stay”, men det går alldeles utmärkt att också ha flera ”nights” under en ”stay”.
För mig innebär det samma sak ända till jag uppnått 30 stays, sen att det inte ÄR samma sak, men det innebär samma sak för mig, haha :D;)

Toppen