Senaste nytt

Hertz Valentine’s Day 2025

Passande nog har jag tre hyror som kommer att hamna på nästa kvalår. Fyllde i Hertz rewardsnumret, nån som har erfarenhet om det kan ställa till det? Har ju noll intresse av att tjäna Hertzpoäng, tänkte om det är liknande hotell/flygpoäng… hyrbilar och poäng är ju annars som bekant minst sagt lika med strul. Känns dumt att lägga till ytterligare ett riskmoment.

Passande nog har jag tre hyror som kommer att hamna på nästa kvalår. Fyllde i Hertz rewardsnumret, nån som har erfarenhet om det kan ställa till det? Har ju noll intresse av att tjäna Hertzpoäng, tänkte om det är liknande hotell/flygpoäng… hyrbilar och poäng är ju annars som bekant minst sagt lika med strul. Känns dumt att lägga till ytterligare ett riskmoment.
Hertzpoäng är helt rätt att undvika.
Viktigt i bokningsdialogen att kryssa i att du vill tjäna poängen till annan partner.
Att ha fyllt i rewardsnumret har aldrig varit något problem för mig, tvärtom, utan det får du inga fördelar hos Hertz och inte heller service med färdiga avtal etc som kommer från din Hertz-profil.

Jag retro-claimade och fick svar från Hertz efter julkalendersbokning och fick svar:

"Enligt våra uppgifter så har poäng för denna bilhyra redan blivit intjänade 003000 Scandinavian Airlines (SAS) medlemsprogram den 02/04/2026".

Men har inga poäng någonstans. Något som vi hur man tar det vidare efter det?

Jag retro-claimade och fick svar från Hertz efter julkalendersbokning och fick svar:

"Enligt våra uppgifter så har poäng för denna bilhyra redan blivit intjänade 003000 Scandinavian Airlines (SAS) medlemsprogram den 02/04/2026".

Men har inga poäng någonstans. Något som vi hur man tar det vidare efter det?
Jag skulle dra det med SAS och bifoga svaret från Hertz.

Toppen