Senaste nytt

Hertz - Stor skillnad i pris vid upphämtning på olika ställen i samma stad

Pelle44

Medlem
Vi planerar en roadtrip i sommar i USA. En del i resan är Las Vegas. Sen vidare till San Diego och upp efter kusten till San Fransisco.

Håller på att planera flyg och hyror av bilar osv. När jag kollar priser i Las Vegas för återlämning i San Fransisco. 5 juli-23 juli kostar bilen ca 10 000 kr om jag hämtar den på flygplatsen i Las Vegas och ca 5500 kr om jag hämtar den på JW Mariott (LV). Det är via Hertz jag kollar. Har kollat ett annat hotell och där är priset ungefär som när jag hämtar den på flygplatsen.

Det som jag ser skiljer när jag jämför med annat hotell är "statlig serviceavgift" som saknas på bokningen via JW Mariott. Försäkringar är desamma och som jag förstått det tar Hertz ut envägsavgiften i priset och inte något jag betalar på sidan om själva hyra av bilen. Kan det vara så att de lägger på denna avgift i slutändan om det nu är den som gör att den är 4500 kr billigare?

Hej. Har inget svar på det, men vill ändå tipsa om att det generellt är vackrare att ta motsatt väg. Alltså SF-SAN-LAS.
Eftersom det är högertrafik, kommer ni köra highway 1 på "rätt sida" men finare utsikt...

Angående din observation med hyrbilen, så vet jag inte varför, men slå till på JW Mariott... Allt annat lika, så är det ju en sjuk skillnad i pris. Ta en taxi från flygplatsen till hotellet..

MVH

Tack för tips! Vi kommer dock från Chicago och ner via Missouri (ska besöka värdfamilj från ett år på high school). Tanken är antingen bil hela vägen alt flyg från Dallas till Las Vegas eller Los Angeles. Datum att passa i SF för att besöka bekanta så denna gång blir det nog ”fel sida” av vägen upp till SF.

Kanske får vara snabb att boka så priset inte ändras...borde ju inte bli dyrare än övriga utlämningsställen ifl..

Toppen