Senaste nytt

Hertz Mystery Vehicle

Återupplivar tråden lite. Är det någon som har hyrt en Mini (?) Mystery Vehicle på sistone? Vad kan man förvänta sig för lägstanivå på bil nuförtiden?

Verkar finnas med info om att bilen har 4 säten, plats för 1 väska och 6.7 L/100km i förbrukning. Är det något som bara står med eller kan man gissa på att det blir en väldigt liten bil?
IMG_1695.png

Återupplivar tråden lite. Är det någon som har hyrt en Mini (?) Mystery Vehicle på sistone? Vad kan man förvänta sig för lägstanivå på bil nuförtiden?

Verkar finnas med info om att bilen har 4 säten, plats för 1 väska och 6.7 L/100km i förbrukning. Är det något som bara står med eller kan man gissa på att det blir en väldigt liten bil?Visa bifogad bild 155553

Om jag hyr med Hertz så hyr jag mystery i 8/10 fall. Det kan verkligen vara allt från minsta bil i flottan till full-size/SUV. Observera också att villkoren har ändrats så Mystery kan också innebära 100% el-bil. Om du hämtar i Kiosk så finns det ett läge innan du får nyckeln där du ser vilken bil du tilldelats. Jag har vid ett tillfälle ringt Kiosk-support och, på ett väldigt ödmjukt sätt, bett om annat alternativ. Vid manuell uthämtning så är det något enklare att diskutera alternativ med personen som lämnar ut.

Tack för ett utförligt svar! Vet du möjligen vad den minsta bilen är? Snackar vi en Toyota Yaris eller Fiat 500 (som egentligen är det jag försöker undvika..), allt annat funkar för mig egentligen.

Tack för ett utförligt svar! Vet du möjligen vad den minsta bilen är? Snackar vi en Toyota Yaris eller Fiat 500 (som egentligen är det jag försöker undvika..), allt annat funkar för mig egentligen.

Beror mycket på station! För ett antal år sedan var det Fiat500 men nu senare år har det varit Opel Mokka-storlek”ish”.
Hertz visar mycket på kategori och inte specifika modeller men om du förväntar dig den storlek som stationen marknadsför som minsta så blir det sällan mindre, ingen garanti men alltid en teori.

Beror mycket på station! För ett antal år sedan var det Fiat500 men nu senare år har det varit Opel Mokka-storlek”ish”.
Hertz visar mycket på kategori och inte specifika modeller men om du förväntar dig den storlek som stationen marknadsför som minsta så blir det sällan mindre, ingen garanti men alltid en teori.
Tack! Ska nog ändå chansa på en Mystery Vehicle och hoppas på det bästa

Toppen