Senaste nytt

Hertz-kampanj 5000 / 8000 Eurobonuspoäng, boka senast 31/12-18 hyr senast 3/4-19

J S

Medlem
Testade en vecka på mexikanska Stilla havs-kusten men fick följande felkod. Någon aning vad problemet är?

  • Alla krav för den önskade kampanjkupongen - och priskoden - i kombination har inte uppfyllts. Vi har tagit bort kampanjkupongen och priskoden från din förfrågan och angett bästa pris. Om du i stället vill utnyttja kampanjkupongen och priskoden ber vi dig läsa informationen om erbjudandet och kontrollera att du uppfyller alla nödvändiga krav. [DRX143]
 

NyfikenGrau

Medlem
Edit: kollade 1 vecka sydney ca 1700kr?!

Har sett att det är mer normala priser vanliga veckor, ska dock dit över nyår (*inte* för NYE Sydney). Trodde inte att just hyrbil skulle vara så efterfrågat då i princip alla australier både har ledigt och egen bil, och utländska turister denna tid brukar vara inriktade på fyrverkerier inne i stan. Trodde jag. Det fanns iaf gott om bilar när jag bokade SUV för under 2k via tredjehandssida med full försäkring.

Veckan över nyår har Hertz bara en ledig modell på SYD vad det verkar.

De andra flygplatserna jag behöver bil på är Melbourne Avalon och Exmouth/Learmonth, men båda dessa ger felmeddelande enligt nedan (liksom många andra ställen).

Testade en vecka på mexikanska Stilla havs-kusten men fick följande felkod. Någon aning vad problemet är?

  • Alla krav för den önskade kampanjkupongen - och priskoden - i kombination har inte uppfyllts. Vi har tagit bort kampanjkupongen och priskoden från din förfrågan och angett bästa pris. Om du i stället vill utnyttja kampanjkupongen och priskoden ber vi dig läsa informationen om erbjudandet och kontrollera att du uppfyller alla nödvändiga krav. [DRX143]
Ingen aning vad det beror på, men jag får det relativt ofta både under denna och föregående kampanj. Nåt Hertz-trams antar jag.
 

Homer

Medlem
Testade en vecka på mexikanska Stilla havs-kusten men fick följande felkod. Någon aning vad problemet är?

  • Alla krav för den önskade kampanjkupongen - och priskoden - i kombination har inte uppfyllts. Vi har tagit bort kampanjkupongen och priskoden från din förfrågan och angett bästa pris. Om du i stället vill utnyttja kampanjkupongen och priskoden ber vi dig läsa informationen om erbjudandet och kontrollera att du uppfyller alla nödvändiga krav. [DRX143]


Ingen aning, men du kan ju testa att boka via telefon


Har sett att det är mer normala priser vanliga veckor, ska dock dit över nyår (*inte* för NYE Sydney). Trodde inte att just hyrbil skulle vara så efterfrågat då i princip alla australier både har ledigt och egen bil, och utländska turister denna tid brukar vara inriktade på fyrverkerier inne i stan. Trodde jag. Det fanns iaf gott om bilar när jag bokade SUV för under 2k via tredjehandssida med full försäkring.

Veckan över nyår har Hertz bara en ledig modell på SYD vad det verkar.

De andra flygplatserna jag behöver bil på är Melbourne Avalon och Exmouth/Learmonth, men båda dessa ger felmeddelande enligt nedan (liksom många andra ställen).
.

Prova någon annan station i Sydney
 

andersson.j

Medlem
Efter några timmars fight med Hertz hemsida lyckades jag boka en 7(8) dagars hyra över jul. Fantastiskt dålig sida!
  • Bokningen sträcker sig över 7 nätter, eller 8 dagar (18.30-18.30). Jag såg ingen indikation på hur många dagar hyran klassas som förrän i bekräftelsemailet efter betalning, där stod 7 dagar. Hade jag bokat en dag kortare hade jag alltså bara fått 5000 EBp istället för 8000 EBp. Värt att tänka på om någon likt mig väljer Hertz bara pga. poängjakt.
  • Alla sökningar där bilen returneras 1-3 dagar tidigare gav felmeddelandet att alla bilar var "slutsålda". Uppenbarligen fel då samma bilar inte är slutsålda för en längre bokning!
  • Vissa upphämtnings- och återlämningstider resulterar i "Ring för pris" istället för "Betala nu"
  • Upphämtnings- och återlämningstider utanför stationens öppettider fungerade ej (rimligt) men gav värdelösa felmeddelanden
  • Ungefär var tionde sökning resulterar i röda felmeddelanden om att valda koder ej är giltiga och har tagits bort
  • Jag ville boka inloggad för att få gratis extraförare, men de inloggade priserna var avsevärt högre. Hittade tillslut någon extra försäkring i min profil och fick ned priset.
Att hyra denna XC40 i Sverige kostar mer än Stingrayen i Miami ifjol. Trist!
Jag hoppas verkligen SAS väljer att sammarbeta med Sixt istället för Hertz (eller AVIS) nästa gång!
 
Efter några timmars fight med Hertz hemsida lyckades jag boka en 7(8) dagars hyra över jul. Fantastiskt dålig sida!
  • Bokningen sträcker sig över 7 nätter, eller 8 dagar (18.30-18.30). Jag såg ingen indikation på hur många dagar hyran klassas som förrän i bekräftelsemailet efter betalning, där stod 7 dagar. Hade jag bokat en dag kortare hade jag alltså bara fått 5000 EBp istället för 8000 EBp. Värt att tänka på om någon likt mig väljer Hertz bara pga. poängjakt.
Alla hyrbilsfirmor jag använt räknar alltid antal dygn på det viset. Dvs i dygn, inte antalet kalenderdagar hyran sträcker sig över.
 

chazzie

Medlem
Min envägshyra på Nya Zeeland i februari
AVIS: 6500:-
Hertz: 12500:-

Inte värt med tanke på den "level up" hyran ger mig hos AVIS, så jag nöjer mig med de standard 1000p eller vad det blir för en AVIS-hyra.
 
Toppen