Senaste nytt

HERTZ: hyr minst 1 dag och tjäna 4000 poäng

Kollade på en hyrbil två dagar i Stockholm nästa vecka.
1499kr för en V70 pre paid

om jag klickar på: "I'd prefer to pay at the counter, please quote me a non-prepaid rate."

så går priset upp till 1575kr men rate quote "PPP" försvinner undrar om det bra betyder pre paid eller om man inte får några poäng för detta?

Om jag testbokar med en dator så får jag precis samma priser på öret, skumt?

Tänkte boka den här. Skulle bli 90 kr dyrare än min bokning med Avis. Men när jag läste på lite mer så får jag bara 500 poäng för 1-5 dagar. Så det blir inte värt det.

Tänkte boka den här. Skulle bli 90 kr dyrare än min bokning med Avis. Men när jag läste på lite mer så får jag bara 500 poäng för 1-5 dagar. Så det blir inte värt det.
500 poäng plus de 3000 poängen man får genom kampanjen så totalt borde du få 3500 poäng. Klart värt 90 kronor mer enligt mig :)

• Gilla
Reactions: Gus
Enligt den här texten (som säger samma sak på alla språk) så varierar baspoängen beroende på status?

Vi belönar dig med dina vanliga SAS EuroBonus Extrapoäng beroende på din EuroBonus-status
och utöver detta får du även 3,000 SAS EuroBonus Extrapoäng

Såhär står det på sas hemsida, jag hittar inget om poäng enligt status?
You will earn 500 Extra points when you rent for 1 – 5 days.
Earn an additional 100 Extra points per day, when you rent for 6 days or more (up to a maximum of 1 000 points per rental).
EuroBonus partners - Hertz - SAS

Last edited:
Tack för tipset, bokade en helghyra (tre dagar) från Göteborg. En mystery vehicle för 644:- vilket (ofta) betyder minst V40 för mig. Blir nog några fler hyror innan kampanjen är över.

Enligt den här texten (som säger samma sak på alla språk) så varierar baspoängen beroende på status?

Vi belönar dig med dina vanliga SAS EuroBonus Extrapoäng beroende på din EuroBonus-status
och utöver detta får du även 3,000 SAS EuroBonus Extrapoäng

Såhär står det på sas hemsida, jag hittar inget om poäng enligt status?
You will earn 500 Extra points when you rent for 1 – 5 days.
Earn an additional 100 Extra points per day, when you rent for 6 days or more (up to a maximum of 1 000 points per rental).
EuroBonus partners - Hertz - SAS
Gäller det oavsett antal dagar man hyr dvs de 3000 poängen? Jag tyckte inte det var tydligt

F-n

Glömde visa upp mitt eurobonuskort när jag plockade upp bilen i förra veckan.
Allt annat med koder gjorde jag vid bokningen.
Måste kolla om det går att efterregistrera.
Nån som testat?

F-n

Glömde visa upp mitt eurobonuskort när jag plockade upp bilen i förra veckan.
Allt annat med koder gjorde jag vid bokningen.
Måste kolla om det går att efterregistrera.
Nån som testat?

Eller så bad du dem på stationen lägga in numret men de klantade sig;)
Så länge det inte ligger något nummer för ett annat lojalitetsprogram i bokningen borde det hursomhelst
inte vara något problem.

Toppen